Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Una reflexió sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a Catalunya: Les competències bàsiques com a brúixola

    Laura Morera

    Professionals de 50 centres educatius demanen estabilitzar els equips socials a escoles i instituts

    Ana Basanta

    Educateca (15): Llibres sobre educació per a aquest estiu

    Ferran Aquilina, Adelina Escandell, Laia Lázaro, Quim Lázaro i Montse Vallès del Grup d'Educació de RELLA
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Elementor #99932

    Actualitat
    Professionals de 50 centres educatius demanen estabilitzar els equips socials a escoles i instituts

    Ana Basantajuliol 8, 20253 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Fotos de claustres de diferents centres educatius de Catalunya que donen suport als seus equips socials
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Prop de 200 professionals de 50 centres educatius han donat suport a un manifest per reclamar l’estabilització d’equips socials, formats per persones tècniques d’integració social (TIS) i educadores socials (ES), a les escoles i instituts de Catalunya. 

    La iniciativa va néixer de la mà de diferents professionals de l’institut Eduard Fontserè de l’Hospitalet de Llobregat, impulsors del manifest i responsables d’una vaga que van organitzar al centre el 3 de juny per reclamar la continuïtat de dues professionals de l’institut, Tània Moriana (ES) i Elena Aracil (TIS), contractades pel programa de complexitat impulsat el curs 2020-2021 pel Pla de Millora de les oportunitats educatives, que s’acaba aquest agost, i sobre el qual no s’han comunicat oficialment noves informacions.

    Els professionals consideren que la manca d’estabilitat dels equips socials compromet la qualitat educativa, especialment en els centres d’alta i màxima complexitat. “La substitució d’aquestes professionals cada tres anys trenca processos d’acompanyament, augmenta la càrrega del professorat i dificulta la convivència”, afegeix.

    L’assemblea del centre ha explicat en un comunicat que la Proposició de llei de garanties del finançament del sistema educatiu català que demana destinar un mínim del 6% del PIB a educació, actualment en tràmit parlamentari, “possibilitaria propostes com l’estabilització d’aquests equips, que donen resposta a una necessitat de país”.

    Els equips socials, destaquen, esdevenen una eina fonamental per “detectar, acompanyar i derivar casos amb dificultats socials, emocionals o familiars”. Així, posen de manifest l’augment de la matrícula viva i de l’alumnat nouvingut, i és que aquest curs més de 74.000 alumnes nous han ingressat al sistema educatiu català.

    Els centres que donen suport al manteniment dels equips socials indiquen que la contractació actual d’aquests perfils depèn de programes temporals, cofinançats pel Fons Social Europeu Plus (FSE+) i pel Departament d’Educació, en el marc del Pla de Millora de les Oportunitats Educatives. “Aquest Pla es va impulsar per avançar en el desplegament del Pacte contra la segregació escolar, però sense estabilitzar aquests professionals, els objectius a llarg termini queden compromesos”, afegeixen.

    Alguns dels centres han difós fotografies dels claustres per mostrar que és un suport de tot l’equip:

    Escola Ramon y Cajal. Ulldecona
    Escola Ramon y Cajal. Ulldecona
    Escola Soriano Montagut. Amposta
    Escola Soriano Montagut. Amposta
    Escola Josep Janes. L'Hospitalet de Llobregat
    Escola Josep Janes. L'Hospitalet de Llobregat
    Institut Antoni Ubach Soler.Terrassa
    Institut Antoni Ubach Soler.Terrassa
    Institut Escola Arts. Barcelona
    Institut Escola Arts. Barcelona
    Institut Escola Gornal. L`Hospitalet de Llobregat
    Institut Escola Gornal. L`Hospitalet de Llobregat
    Institut Eduard Fontserè. L'Hospitalet de Llobregat
    Institut Eduard Fontserè. L'Hospitalet de Llobregat
    Institut Salvador Espriu. Salt
    Institut Salvador Espriu. Salt

     

     

     

    1. Centre d’Educació Especial Horitzó (Pineda de Mar)

    2. Centre d’Educació Especial Jeroni de Moragas (Cerdanyola del Vallès)

    3. CRAE Les Vinyes (Cerdanyola del Vallès)

    4. Escola Agnès Armengol (Sabadell)

    5. Escola Antoni Gaudí (Santa Coloma de Gramenet)

    6. Escola Auró (Barcelona)

    7. Escola Carme Auguet (Girona)

    8. Escola Comtes de Torregrossa (Alcarràs)

    9. Escola els Quatre Vents (Canovelles)

    10. Escola Ignasi Iglesias (Tordera)

    11. Escola Josep Boada (Badalona)

    12. Escola Josep Carner (Badalona)

    13. Escola Josep Janés (L’Hospitalet de Llobregat)

    14. Escola l’Oreneta (Badia del Vallès)

    15. Escola Màrius Torres (L’Hospitalet de Llobregat)

    16. Escola Pep Ventura (L’Hospitalet de Llobregat)

    17. Escola Puig Agut (Manlleu)

    18. Escola Ramon Casas (Barcelona)

    19. Escola Ramon y Cajal (Ulldecona)

    20. Escola Riu Clar (Tarragona)

    21. Escola Soriano Montagut (Amposta)

    22. Escola Tanit (Santa Coloma de Gramenet)

    23. Escola Torre Llauder (Mataró)

    24. Escola Pere de Tera (Badalona) 

    25. Fundació El Llindar (L’Hospitalet de Llobregat)

    26. Institut Escola Pere Lliscart (L’Hospitalet de Llobregat)

    27. Institut Escola Antoni Ubach i Soler (Terrassa)

    28. Institut Apel·les Mestres (L’Hospitalet de Llobregat)

    29. Institut Baix Penedès (El Vendrell)

    30. Institut Bellulla (Canovelles)

    31. Institut Bisbe Berenguer (L’Hospitalet de Llobregat)

    32. Institut Can Vilumara (L’Hospitalet de Llobregat)

    33. Institut Eduard Fontserè (L’Hospitalet de Llobregat)

    34. Institut El Calamot (Gavà)

    35. Institut Escola Arts (Barcelona)

    36. Institut Escola Gornal (L’Hospitalet de Llobregat)

    37. Institut Escola Puig i Gairalt (L’Hospitalet de Llobregat)

    38. Institut Eugeni d’Ors (L’Hospitalet de Llobregat)

    39. Institut Europa (L’Hospitalet de Llobregat)

    40. Institut Flos i Calcat (Barcelona)

    41. Institut Investigador Blanxart (Terrassa)

    42. Institut Lluís Domènech i Montaner (Barcelona)

    43. Institut Miquel Biada (Mataró)

    44. Institut Pau Claris (Barcelona)

    45. Institut Pedraforca (L’Hospitalet de Llobregat)

    46. Institut Pere Alsius (Banyoles)

    47. Institut Salvador Espriu (Salt)

    48. Institut Torras i Bages (L’Hospitalet de Llobregat)

    49. Institut Vallvera (Salt)

    50. Institut Mercè Rodoreda (L’Hospitalet de Llobregat)

    51. Servei d’Intervenció Socioeducativa d’Olesa (Olesa de Montserrat)

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Centres educatius Educació social equip docent equips docents
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Sanjulian, el mestre de la il·lustració
    Next Article
    Opinió
    De fragments no es construeix un criteri
    Ana Basanta
    • X (Twitter)

    Periodista i escriptora. Des del gener del 2023, directora del Diari de l'Educació. Llicenciada en Història i en Ciències de la Comunicació. Especialitzada en temàtiques socials. Autora dels llibres "La aldea del silencio", "Días que valieron la pena", "Doctor, no voy a rendirme" i "Líbano desconocido", entre d'altres.

    Related Posts

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025

    Anàlisi
    Aliances educatives amb els centres escolars per a treballar de forma col·laborativa

    març 13, 2025

    Opinió
    24 de gener: Reivindiquem l’essència de l’educació socialen un món digitalitzat

    gener 24, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}