Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Adolescència contra els estereotips de gènere

    Redacciómarç 8, 20213 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Entrega de premis en l'edició de fa dos anys. La de l'any passat es va fer online, com aquest any
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Ja fa dotze anys que el projecte Reimagina’t –impulsat per l’Observatori de les Dones als Mitjans de Comunicació en col·laboració amb la cooperativa Drac Màgic– proposa als adolescents que realitzin un vídeo sobre una temàtica vinculada als drets de les dones i a les diversitats afectivo-sexuals. “És una bona excusa per treballar l’audiovisual a la vegada que es reflexiona sobre els valors feministes, els estereotips de gènere, el sexisme, la discriminació, la cosificació, el patriarcat…”, explica Cristina Almirall, responsable del projecte. La proposta no està exclusivament adreçada a instituts, però la major part dels grups que hi participen ho fan animats pels seus professors. I, de fet, els premis redunden en tot el grup: una subscripció a Filmin per tota la classe i un taller de mems també per la classe.

    Les especials circumstàncies que han viscut els instituts aquest any no ha impedit que s’hagin presentat 76 vídeos al concurs, amb la participació de 280 alumnes. Són menys que en edicions anteriors, però des de l’organització ho valoren com un èxit tenint en compte la crisi de la covid i que en aquesta edició hi ha hagut menys temps per preparar el vídeo. Les tècniques són lliures, l’únic requisit és que abordin la temàtica que es planteja cada any. En l’edició de 2020 van ser els esports, aquest any han estat les xarxes socials, “una questió que els toca molt d’aprop”, apunta Almirall.

    “Es valora especialment que siguin missatges que vagin dels joves als joves, sense intermediaris”, diu Almirall, segons la qual “cal seguir treballant, ja que hi ha conceptes que es queden a mig camí, com per exemple veure una agressió en un vídeo sense que a continuació trobem una resposta des de l’empoderament o el fet que n alguns vídeos no diferencien què és violència sexista del que és bullying, per exemple”. En general, però, “respecte a altres anys hem vist grups molt combatius i amb ganes de canviar la societat, cada cop tenen més clar el que volen”, afegeix.

    Reimagina’t difon els vídeos premiats perquè arribin al màxim possible d’adolescents: els passen per l’Info K, i també es compta amb la col·laboració d’alguna jove influencer. Aquest any la convocatòria ha comptat amb el suport de les youtubers Maria Bouabdellah, que també va presentar dijous passat l’entrega de premis, Andy Asadaf i Laura Grau.

    Hi ha un premi per la categoria 12-14 i dos per la categoria 14-16, i a més aquest any el jurat ha volgut també destacar un treball més d’aquesta categoria perquè arribi a tothom. Aquests són els quatre vídeos seleccionats.


    Categoria 12-14 anys
    1. Nom del projecte: Violència a les xarxes

    Peça pensada i realitzada per alumnes de l’Escola Sant Ramon de Penyafort de Vilafranca del Penedès: per Martina Sans, Núria Marcet i Ainara Garcia.


    Categoria 14-16 anys
    1. Nom del projecte: Fora estereotips

    Peça pensada i realitzada per alumnes de l’escola Voramar de Barcelona: Olivia Antonio, Carmen Rumenova, Bini Ferrer.


    1. Nom del projecte: Stop sexisme a les xarxes socials

    Peça pensada i realitzada per alumnes de de l’Escola Sant Josep de Sant Boi de Llobregat. Les creadores són: Gisela Mészáros Ferrer, Maite Gracía Martos, Paula Ruiz Bolaños, María Bastarós García.


    Vídeo també destacat

    Nom del projecte: El Recompartir

    Peça pensada i realitzada per alumnes de de l’Escola Sant Felip Neri de Barcelona. Les creadores són: Francina Ventayol, Maria Molas, Jano Mosier, Vinicius Degreef

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    dia de la dona discriminació de gènere dones Drets de la dona educar en feminisme Igualtat de gènere
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    La pandèmia i la crisi social agreugen la desigualtat de gènere
    Next Article
    Entrevista
    Ana López Navajas: «L’exclusió de les aportacions de les dones a la història suposa pèrdua cultural i falta de rigor»
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Anàlisi
    Nostàlgia pels estius dels noranta a l’adolescència

    maig 6, 2025

    Opinió
    ‘Adolescence’ posa el focus en el malestar juvenil: educar en valors democràtics per revertir-lo

    abril 23, 2025

    Opinió
    L’orientació acadèmica i professional: del propòsit a l’acció

    abril 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}