Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    Jordi Saez Pueyo
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Quan arriba setembre, temps de nous reptes i nous propòsits

    Redacciósetembre 15, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Ens trobem a les portes d’un nou curs escolar, ja ha arribat el setembre i amb ell deixem endarrere l’estiu i retornem amb les piles carregades. L’inicií de curs es moment de nous reptes i nous propòsits.

    Per a les entitats de lleure, amb el bon regust de boca i la nostàlgia de les activitats d’estiu on els infants i joves han viscut experiències inoblidables, és el moment de revisar les avaluacions del curs passat i programar–n’he un de nou, continuar realitzant aquelles activitats que van funcionar, millorar els punts febles, buscar activitats noves, pensar en aquella sortida de cap de setmana o l’activitat ordinària del dissabte. En les sortides, en els tallers, les gimcanes i els jocs, els infants i joves aprenen i creixent com a persones, és per això que els monitors/es i educadors/es en la programació d’aquestes tenen molt present la importància educativa que tenen. 

    Per les famílies, que inicien el curs és un bon moment per valorar aquelles activitats que realitzaran els seus fills i filles i complementaran l’educació formal rebuda a l’escola. Participar de les activitats d’un entitat de lleure educatiu a l’esplai, el cau, dels centres socioeducatius és una experiència que té molt valor.

    Un valor gairebé infinit però que podríem concretar en 10 motius que per participar en un de l’esplai:

    1. Adquirir valors i competències com l’entusiasme, l’alegria, la creativitat, el treball en equip, la participació, l’esperit crític, l’autoaprenentatge, la descoberta, la sostenibilitat,…
    2. Trobar un marc de relació i un entorn saludable basta en el respecte, la tolerància, la responsabilitat, el compromís i  l’acolliment.
    3. Beneficiar-se d’una proposta educativa i enriquidora.
    4. Conèixer les tradicions, la cultura popular i l’arrelament a l’entorn.
    5. Descobrir l’entorn natural, gaudir de nous paisatges i adquirir el respecte pel medi ambient
    6. Formar part d’entitats i projectes que esdevenen espais inclusius, de llibertat i igualtat d’oportunitats, i on es té cura dels més vulnerables.
    7. Gaudir de l’experiència de conèixer noves persones.
    8. Participar en un ambient lúdic i diferent de trobada entre petits i grans.
    9. Sentir-se estimat per part d’un grup de joves, monitors/es, que també vetllen per la dimensió transcendent dels infants.
    10. Viure experiències noves, divertides i enriquidores que beneficien l’autonomia personal.

    Les entitats d’educació en el lleure esdevenen veritables agents socialitzadors, és per això que com a societat hem de vetllar: per la formació dels educadors i educadores, per un treball conjunt entre escola, família i entitat de lleure, per la universalització de l’accés al lleure (els problemes econòmics no han d’ésser un impediment), per facilitar espais on realitzar les activitats i per alentir els ritmes accelerats que portem i invertir temps als nostres infants, l’educació és temps

    Les entitats d’educació en el lleure generen uns espais privilegiats de creixement personal i de desenvolupament de la identitat, d’adquisició de valors, d’aprenentatges, on es potencien les relacions personals, la gestió de les emocions, l’assumpció  de responsabilitats i on s’experimenten moments de felicitat i d’amistat. I tot això gràcies al compromís, entusiasme, energia i temps de milers de monitors/es voluntaris/es.

    En les entitats de lleure els monitors/es deixem petjada en els infants i joves (són significatius), n’esdevenen referents de compromís i responsabilitat. Som una societat afortunada de poder comptar amb aquests referents positius pels nostres infants i joves. Aquest any és el moment, que no t’ho expliquin, apunta’t a l’esplai! On els infants viuen com a infants i creixen com a persones

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els que no comencen el curs: 3,5 milions de menors refugiats no van a l’escola
    Next Article
    Entrevista
    Laura Faye: “Hem de veure tot el planeta com si fos casa nostra”
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    #Francohatornat, quan la història es converteix en meme

    juny 6, 2025

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}