Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Quan arriba setembre, temps de nous reptes i nous propòsits

    Opinió
    Quan arriba setembre, temps de nous reptes i nous propòsits

    Redacciósetembre 15, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Ens trobem a les portes d’un nou curs escolar, ja ha arribat el setembre i amb ell deixem endarrere l’estiu i retornem amb les piles carregades. L’inicií de curs es moment de nous reptes i nous propòsits.

    Per a les entitats de lleure, amb el bon regust de boca i la nostàlgia de les activitats d’estiu on els infants i joves han viscut experiències inoblidables, és el moment de revisar les avaluacions del curs passat i programar–n’he un de nou, continuar realitzant aquelles activitats que van funcionar, millorar els punts febles, buscar activitats noves, pensar en aquella sortida de cap de setmana o l’activitat ordinària del dissabte. En les sortides, en els tallers, les gimcanes i els jocs, els infants i joves aprenen i creixent com a persones, és per això que els monitors/es i educadors/es en la programació d’aquestes tenen molt present la importància educativa que tenen. 

    Per les famílies, que inicien el curs és un bon moment per valorar aquelles activitats que realitzaran els seus fills i filles i complementaran l’educació formal rebuda a l’escola. Participar de les activitats d’un entitat de lleure educatiu a l’esplai, el cau, dels centres socioeducatius és una experiència que té molt valor.

    Un valor gairebé infinit però que podríem concretar en 10 motius que per participar en un de l’esplai:

    1. Adquirir valors i competències com l’entusiasme, l’alegria, la creativitat, el treball en equip, la participació, l’esperit crític, l’autoaprenentatge, la descoberta, la sostenibilitat,…
    2. Trobar un marc de relació i un entorn saludable basta en el respecte, la tolerància, la responsabilitat, el compromís i  l’acolliment.
    3. Beneficiar-se d’una proposta educativa i enriquidora.
    4. Conèixer les tradicions, la cultura popular i l’arrelament a l’entorn.
    5. Descobrir l’entorn natural, gaudir de nous paisatges i adquirir el respecte pel medi ambient
    6. Formar part d’entitats i projectes que esdevenen espais inclusius, de llibertat i igualtat d’oportunitats, i on es té cura dels més vulnerables.
    7. Gaudir de l’experiència de conèixer noves persones.
    8. Participar en un ambient lúdic i diferent de trobada entre petits i grans.
    9. Sentir-se estimat per part d’un grup de joves, monitors/es, que també vetllen per la dimensió transcendent dels infants.
    10. Viure experiències noves, divertides i enriquidores que beneficien l’autonomia personal.

    Les entitats d’educació en el lleure esdevenen veritables agents socialitzadors, és per això que com a societat hem de vetllar: per la formació dels educadors i educadores, per un treball conjunt entre escola, família i entitat de lleure, per la universalització de l’accés al lleure (els problemes econòmics no han d’ésser un impediment), per facilitar espais on realitzar les activitats i per alentir els ritmes accelerats que portem i invertir temps als nostres infants, l’educació és temps

    Les entitats d’educació en el lleure generen uns espais privilegiats de creixement personal i de desenvolupament de la identitat, d’adquisició de valors, d’aprenentatges, on es potencien les relacions personals, la gestió de les emocions, l’assumpció  de responsabilitats i on s’experimenten moments de felicitat i d’amistat. I tot això gràcies al compromís, entusiasme, energia i temps de milers de monitors/es voluntaris/es.

    En les entitats de lleure els monitors/es deixem petjada en els infants i joves (són significatius), n’esdevenen referents de compromís i responsabilitat. Som una societat afortunada de poder comptar amb aquests referents positius pels nostres infants i joves. Aquest any és el moment, que no t’ho expliquin, apunta’t a l’esplai! On els infants viuen com a infants i creixen com a persones

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els que no comencen el curs: 3,5 milions de menors refugiats no van a l’escola
    Next Article
    Entrevista
    Laura Faye: “Hem de veure tot el planeta com si fos casa nostra”
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    Divulgació sobre neurodiversitat: del discurs buit al coneixement útil

    desembre 16, 2025

    Opinió
    Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?

    desembre 15, 2025

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.