Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Carta a la conselleria d’Educació i als sindicats

    Jaume Cela i Joan Domènechmaig 2, 20222 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Manifestem la nostra preocupació per la situació que estem vivint en el terreny escolar. Acusacions creuades entre la Conselleria i els Sindicats. Que si tu no t’asseus per negociar, que si tu no escoltes, que si tu ara t’aixeques de la taula, que si no ofereixes res del que demanem o ben poca cosa, que si els sindicats sou uns immobilistes, que si la conselleria tira pel dret i no negocia…

    Segur que en tots aquests comentaris hi poden haver elements propers a la veritat i d’altres que responen a interessos que no podem generalitzar alegrement. Davant d’aquest panorama gosem demanar el següent:

    — Que seguin a negociar des d’avui mateix i que recordin que quan es negocia s’ha de partir de la confiança mútua i de la intenció de posar-se en la pell de l’altre i que en el procés de negociació alguna cosa es guanyarà i alguna cosa s’haurà de deixar per a més endavant.

    — Que si no són capaços d’arribar a acords nomenin un mediador o una mediadora amb qui tots dos confiïn perquè ajudi a trobar el desllorigador de la situació que estem vivint.

    — Que si no accepten cap de les dues propostes anteriors facin un pas al costat perquè si no el fan ells l’escola avança cap a un carreró sense sortida i no ens podem permetre perdre més temps.

    Manifestem la nostra preocupació per la situació que estem vivint en el terreny escolar, i davant d’aquest panorama gosem demanar tres coses

    L’escola no pot prescindir d’una administració que ha de tenir el seu projecte, però que ha de governar escoltant sense condicions la comunitat educativa i els seus representants. Ni pot prescindir d’uns sindicats que han de fer mans i mànigues per millorar les condicions de treball de les escoles, per millorar la qualitat de la institució i de totes les altres entitats que s’han de sentir escoltades i partícips d’un projecte educatiu de qualitat i de futur.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Departament d'Educació opinió sindicats vaga
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Maria Antònia, sempre amb tu!
    Next Article
    Reportatge
    Després de la mascareta: les restriccions que queden
    Jaume Cela i Joan Domènech

    Related Posts

    Entrevista
    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    maig 30, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    No hi ha comentaris

    1. Martí Teixidó, pedagog dr. on maig 5, 2022 10:59 am

      Col·legues i amics Jaume Cela i Joan Domènech. Comparteixo la vostra condició de retirat actiu en l’educació. Comptarteixo el clam perquè s’arribi a un acord entre Departament d’Educació i Col··lectiu docent de mestres i professors. La negociació no parteix de la confiança sinó dels interessos de part que situen al nivell més exigent i cada part va rebaixant per arribar a un punt d’acord, abans que ambues parts en surtin perjudicades. Millor seria fer-ho amb diàleg que, aquest sí, es basa en confiança mútua: els docents veuen que cal una regulació marc mínima i els directius polítcs saben que l’educació la fan els professionals, no les regulacions.
      En qualsesol cas, cal mantenir les converses, intercanvi de visions i posicions per conèixer, comprendre o discrepar els uns dels altres. Però això no es pot allargar. Si no hi ha ni diàleg, ni negociació, cal recórrer d’imediat a la negociació mediada. Calen mediadors i Cela, Domènech, Girona, jo mateix i tants d’altres que que estem acreditats per dedicació i compromís podríem ajudar a desencallar. Sobretot, no s’ha perjudicar alumnes i famílies amb ‘danys col·laterals’ que no resolen res.
      En cas extrem, i ja hi som doncs han estat massa dies d’afectació, si no hi pot haver diàleg, negociació, mediació, converses cal fer d’imediat arbitratge. Arbitre serà qui escolti i conegui les posicions de les parts i presenti una decisió que s’ha de complir. Però no anem als jutges en aquest cas; no es tracta de dret positiu amb judici formal. Qui pot arbitrar l’educació?

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}