Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    De la creativitat a la innovació

    Jordi Badiellafebrer 20, 20182 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    (c) Acistock

    El que segueix és un conjunt desordenat de pensaments, un cant de cigne, potser.

    Creativitat

    Un dia, vam abandonar el confort de les coses que havíem fet des de sempre perquè hi havia una piscina, la vam imaginar sense sense aigua, i ja no ens va fer falta saber nedar.

    Abans de conèixer les propietats de la tipografia, les virtuts de la lectura, el secret d’una recepta de cuina, ja existien les bledes.

    La diferència entre creativitat i innovació, la saben els entesos. Els mestres i els professors hauríem d’entrar a l’aula amb una, i sortir-ne amb l’altra.

    Si ser creatiu és posar-li un pal a una bola de caramel i innovar és vendre’l, caldria decidir com apliquem aquesta genialitat a l’escola i l’institut. Amb la didàctica?

    Didàctica

    Per improvisar cal tenir molt ben preparats els materials de la sessió. Conèixer-ne a fons els continguts i, si l’atmosfera ho permet, volar.

    Si hom coneix bé la melodia d’una lliçó pot assajar-ne variacions. Tot depèn dels estímuls que es reben i de les conviccions que es tenen.

    Els materials de l’ensenyament tenen poca importància, llevat de la comercial. Allò rellevant és l’art del mestre i del professor, que és fet de paraules, gestos, mirades.

    Hi ha lliçons que no s’escriuen. Apareixen inesperadament en el fons i la forma, capturen els alumnes, i prosperen en silenci fins a fondre’s.

    Un dia interpretarem una lliçó com si fos una peça de jazz. I en acabat, seurem a la cadira amb un somriure plàcid i els ulls tancats. A les ninetes dels ulls, hi lliscarà la innovació.

    Innovació

    A infantil i primària, 15 alumnes per grup; a secundària, 20. Sense aules, amb espais per a la ciència, les humanitats, l’art.

    A les escoles i instituts, més jardí i menys espais tancats. Unió constant amb l’entorn (persones, animals i coses) real i virtual.

    Treball interdisciplinari, ensenyament global, objectius vertebradors d’aprenentatge servei. Ve Sant Joan? Cremem els pupitres.

    Tirem envans. Sala d’actes? Àgora. Pati? Jardí. Aula? Espai. Biblioteca? Sí… 2.0. Mestres i professors? Mestres i professors també sense envans.

    I els alumnes, sense exclusió. Alumnes amb necessitats educatives especials? Alumnes, només alumnes, sisplau.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    creativitat innovació opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Ensenyament endarrereix un mes el període de preinscripcions
    Next Article
    Actualitat
    El TC anul·la els articles de la Lomce que obligaven que el castellà fos vehicular a Catalunya
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}