Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Diferencia’t

    Opinió
    Diferencia’t

    Redacciójuny 30, 20193 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    iStock
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    iStock

    Fa uns dies, un alumne em va preguntar quina era per mi l’habilitat o aptitud que més valora una empresa en un futur treballador. Com a ferm defensor del mètode socràtic, li vaig contestar amb una altra pregunta: “Si deixo caure a terra cent peces de construcció de color blau i una de color groc, en quina et fixaràs?”. No va dubtar ni un segon, es fixaria en la que és diferent.

    Durant dècades, les escoles han ensenyat com si d’una cadena de producció industrial es tractés: produint alumnes el més semblants possible. Llavors, hem de ser diferents o iguals? Per què el que busquen les empreses és diferent al que produeixen les escoles?

    La meva experiència al món industrial em va ensenyar que clients i proveïdors han de tenir una gran comunicació per tal de liderar el mercat. Així doncs, la pregunta sembla que és: com podem gestionar i potenciar les diferències dels nostres alumnes a les escoles?

    • L’autoconeixement. Els nostres joves no es coneixen, no inverteixen temps a saber com són, què els apassiona, que se’ls dóna bé o quins són els seus talents. Per tant, hem de crear espais d’autoconeixement i reflexió, on puguin aturar-se i fer-se preguntes, ja que és l’única manera de trobar respostes.
    • Descobriment del talent. No n’hi ha prou a fer-se preguntes, encara que sigui una condició necessària, no és suficient. Els educadors hem de treballar amb activitats i projectes que impliquin la utilització de les diferents intel·ligències múltiples. Les cadires dels nostres alumnes han de passar de les tres potes (lingüística, matemàtica i raonament) a les vuit (i potser afegir-ne alguna més en un futur proper).
    • Gestió del talent. Quan un superheroi descobreix el seu superpoder, necessita un temps d’entrenament i de domini abans de sortir al carrer a salvar el món. Els nostres alumnes necessiten el mateix. Així que ens tocarà fer de xerpes i acompanyar-los durant aquest complex procés.

    Tot això no és gens fàcil, segurament ens farà sortir de la nostra zona de confort. Ens farà repensar les nostres classes, activitats, projectes, mètodes d’avaluació… Però, com deia un professor que vaig tenir, que els arbres no ens impedeixin veure el bosc, i si aconseguim que els joves d’avui trobin els seus talents, podem garantir que els treballadors de demà seran millors professionals i més feliços. Per això des de les Escoles FEDAC treballem perquè els nostres alumnes no tinguin por a trobar el seu camí, perquè, com va dir Coco Chanel, “per ser insubstituïble, s’ha de buscar sempre ser diferent”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Set pel·lícules per una altra manera de veure la diversitat de gènere i afectiva-sexual
    Next Article
    Actualitat
    La participació dels docents jubilats a les escoles i instituts, i al món educatiu
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    La inclusió és possible

    desembre 23, 2025

    Opinió
    Deixar la psicomotricitat? Efectes en el desenvolupament i benestar infantil

    desembre 23, 2025

    Opinió
    Ressenya: ‘Disidencia docente. Habitar las aulas en las fronteras del capitalismo digital’

    desembre 23, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.