Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Incerts passos cap a l’educació inclusiva

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Educació ‘apadrina’ un programa d’entrenament de la memòria

    Redaccióoctubre 5, 20223 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Departament d’Educació promourà l’entrenament de la memòria al llarg de tota la vida a través d’un concurs. Segons informa en un comunicat, es tracta del Neurotalent Games, un concurs adreçat a l’alumnat de 1r d’ESO de tots els centres educatius de Catalunya, i que promouen el Departament d’Educació i la Fundació Rosa María Vivar. Aquesta fundació és una entitat sense ànim de lucre que, segons explica a la seva web, té com a objectiu “promoure projectes per a l’Alzheimer, la seva sensibilització i prevenció, així com divulgar la necessitat de cuidar la salut cognitiva des de la infantesa i al llarg de tota la vida, amb la finalitat de prevenir malalties neurodegeneratives i fomentar un envelliment saludable “.

    Aquest matí s’ha presentat el Neurotalent Games en el marc de la Jornada Aprenentatge i memòria. La importància de la salut cognitiva, que ha tingut lloc a l’Acadèmia de Ciències Mèdiques de Barcelona. En l’acte hi ha participat la secretària de Transformació Educativa, Núria Mora; la directora general d’Alumnat, Rut Ribas; la presidenta de la Fundació Rosa María Vivar, Margarita Oliva; i la professora titular del departament de Psicobiologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, Margalida Coll. Precisament la Universitat Autònoma de Barcelona n’ha fet l’assessorament científic.

    Durant aquest curs es publicaran les bases del concurs, al qual s’hi podrà presentar qualsevol alumne de 1r d’ESO, que haurà de superar un seguit de jocs relacionats amb la memòria. Tots els centres educatius de secundària es podran inscriure fins al 15 de desembre de 2022 a través del web www.neurotalentgames.org.

    La primera ronda de competició es durà a terme la setmana del 16 de gener a cada centre, de manera simultània, la segona serà la setmana del 6 de febrer, també de manera simultània, i a partir d’aquí el 9 de març es publicarà una classificació amb els 30 alumnes seleccionats i els centres als quals pertanyen. Dissabte 25 de març tindrà lloc la final a Barcelona, amb el lliurament de premis en finalitzar.

    L’objectiu del Neurotalent Games, afegeix la nota de premsa, “és sensibilitzar sobre la importància de la memòria i la salut cognitiva entre tota la comunitat educativa a través de formació complementària; així com fomentar entre els més joves la importància d’entrenar la neuroplasticitat. És a dir, la plasticitat del cervell té en la infantesa i adolescència el seu moment màxim, i per això és fonamental no només ensenyar continguts i habilitats, també ho és ensenyar a aprendre i a recordar. També amb aquest objectiu, el Departament d’Educació oferirà formació específica per al professorat en aquest àmbit”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Fundació Rosa María Vivar Memorització
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    ‘Capelletes’ a la universitat: la dificultat d’erradicar-les
    Next Article
    Entrevista
    Enric Canet (Casal dels Infants): «El nano que ve de Bangladesh i arriba a l’escola ha de saber que el seu bagatge és important»
    Redacció

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}