Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Educació fa marxa enrere i retira la resolució sobre FP que havia revoltat el sector

    Redacciójuny 11, 20194 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Concentració dels sindicats davant del Departament d'Educació en protesta per la reforma de l'FP
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Departament d’Educació ha anunciat aquest matí que retira la Resolució EDU/1076/2019 de 24 d’abril, a través del qual es plantejava una reorganització dels cicles formatius de grau mitjà i grau superior de cara al curs 2019/2020. El Govern obrirà ara un procés de concertació amb els sindicats i les patronals del sector per a dissenyar conjuntament un nou model català d’FP i d’FP dual.

    La resolució ara retirada va causar una reacció contrària dels sindicats i fins i tot de les patronals del sector. La norma que pretenia tirar endavant el Departament unificava la formació acadèmica de la Formació Professional (FP) ordinària i la de l’FP dual, que es concentra en el primer any d’estudis. Actualment, durant el segon any els alumnes es bifurquen entre aquells que fan pràctiques corresponents a l’FP no dual, i aquells van als centres de treball amb contracte laboral que adopta la fórmula de beca. Per tant, globalment amb la norma, ara desactivada,  reduïa el temps que els alumnes haurien estat a les aules en favor de la formació en l’àmbit de l’empresa.

    Segons la posició que van expressar els sindicats, la reducció de formació acadèmica hauria implicat que en el futur es retallessin les plantilles de professors que imparteixen aquests estudis. Tanmateix, això ho va desmentir Educació. Davant aquesta disparitat de parers, els sindicats van reclamar un compromís per escrit que garantís l’estabilitat a la feina dels professors de formació professional. Però, a més, des del punt de vista del mètode, els representants dels sindicats van considerar que per fer un canvi, com el que es proposa, hauria d’haver-se fet escoltant el parer dels sindicats a la mesa sectorial, cosa que no va passar.

    Després de diverses protestes protagonitzades pels sis sindicats amb incidència al sector educatiu, i fins i tot per les patronals, Educació ha comunicat, en una nota feta pública aquest matí, que retira el document i que enceta un procés de concertació. Entre aquestes protestes alguns sindicats van demanar la dimissió del director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Joan Lluís Espinós. Ara, “El departament d’Educació, valorant el consens que existeix en relació a la necessitat de concertació d’un nou model de formació en alternança, ha acordat deixar sense efecte l’esmentada resolució i recobrar, per al curs 2019-20120, la vigència de l’anterior (ENS/1201/2012), per la qual cosa, per al proper curs, es mantindrà la mateixa organització i contingut curricular que en l’actual”, afirma el comunicat.

    Per a CCOO, la decisió adoptada per Educació és “un pas en la direcció correcta: la de concertar aquelles lleis que afecten el conjunt dels treballadors i treballadores i al nostre teixit productiu, amb les organitzacions sindicals i patronals catalanes més representatives. Aquest és l’esperit de la Llei 10/2015 que es va aprovar amb un important consens de país, concretament amb el 90% del Parlament”, diu el sindicat en un comunicat.

    Al seu torn, la UGT, en una nota pública feta en termes semblants a la de CCOO, afirma que s’ha d’obrir un procés de negociació, “com UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya hem traslladat en ocasions anteriors, aquesta concertació s’ha de complementar amb el diàleg, la consulta i la negociació en el marc de la mesa sectorial d’educació, per tal de garantir que les propostes comptin, en els seus aspectes organitzatius, amb l’entesa i l’acord dels i les professionals que constitueixen el principal actiu per garantir la qualitat de la formació professional a Catalunya. En aquest sentit no podem sinó celebrar que, tal com vam exigir en la nota de premsa publicada el passat dimecres, es retirin els canvis curriculars proposats, i que s’hagi convocat la mesa sectorial d’educació per recuperar un diàleg i un consens que són irrenunciables”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Fem un llibre! (un esdeveniment per a la ciutat)
    Next Article
    Actualitat
    El Gaokao xinès, alguna cosa més que una temuda selectivitat
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Un nou institut d’FP Sanitària vinculat a l’Hospital de Sant Pau es posarà en marxa el curs vinent

    març 20, 2025

    Reportatge
    Dones electricistes, fusteres o soldadores

    març 6, 2025

    Opinió
    Transformar des de la raó

    desembre 17, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}