Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Anàlisi
    El més llegit del curs 2022-2023

    Redacciójuliol 28, 20234 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Articles periodístics

    1.- Luis Rojas Marcos: «Els nens que creixen en ambients xerraires funcionen millor a l’escola i la universitat» Per Pablo Gutiérrez de Álamo

    El país que va oblidar les seves autores

    Luis Rojas Marcos acaba de publicar Estar bien aquí y ahora (HarperCollins). El títol no oculta res. Es tracta d’un llibre en el qual el psiquiatre espanyol més important aborda com treballar el benestar, la felicitat en un moment de gran incertesa en el qual el sentit de futur s’ha vist molt alterat a causa de la pandèmia.

    2.- David Bueno: «La memòria s’ha de treballar, però no amb coses que després oblidarem» Per Sandra Vicente

    EntrevistaDavid Bueno: «La memòria s’ha de treballar, però no amb coses que després oblidarem»

    El biòleg David Bueno parla de com l’aprenentatge per competències i la presencia transversal de les arts a les aules és una eina important per adquirir nous coneixements. «Els currículums són massa densos i deixen poc temps per gaudir i poder barrejar poesia amb matemàtiques», diu.

    3.- Aina Tarabini: «Els professionals dels centres de màxima complexitat són uns herois» Per Ana Basanta

    El país que va oblidar les seves autores

    Assegura que les desigualtats socials superen les desigualtats escolars, i que el professorat sovint està desbordat perquè, a més d’impartir les matèries, se li demana un acompanyament emocional a l’alumnat per al qual calen recursos humans i econòmics

    4.- Escola inclusiva: què són i què fan les FEI. Per Víctor Saura

    El país que va oblidar les seves autores

    A Catalunya hi ha una vintena de formadores en educació inclusiva o FEI, unes figures encara poc conegudes la funció de les quals és acompanyar els centres educatius en el canvi de mirada que demana el decret 150/2017, i que passa per universalitzar els suports, eliminar barreres a l’aprenentatge i deixar de centrar-se en el dèficit de l’alumne. Parlem Mònica Català i Cristina Cegarra, les dues FEI del Consorci d’Educació de Barcelona.

    5.- «No soc oralista ni signant, soc la Marta» Per Víctor Saura

    El país que va oblidar les seves autores

    Parlem amb Marta Vinardell-Maristany, mestra, logopeda i psicopedagoga; treballadora d’un dels deu CREDA de Catalunya i una de les poquíssimes persones sordes en plantilla del Departament d’Educació. La seva visió sobre la sordesa i l’alumnat amb sordesa no combrega amb els patrons habituals, ja que rebutja la divisió entre oralistes i signants. “Categoritzar fa mal, tots som persones sordes”, afirma.

    Articles d’opinió

    1.- Què hi ha darrere l’educació emocional. Per Rosa Cañadell

    El país que va oblidar les seves autores

    El professorat s’ha de preocupar pels problemes del seu alumnat i ajudar-lo, i ha d’educar en valors i actituds, però pretendre que faci ‘teràpia positiva’ en comptes d’ensenyar continguts és un disbarat. Cal obrir un debat seriós i denunciar que algunes de les tècniques d’educació emocional no són més que una manera d’ensinistrar l’alumnat en la resignació davant les injustícies presents i futures.

    2.- Educació, coeducació i gènere. Per Rosa Cañadell

    El país que va oblidar les seves autores

    Estem assistint últimament a debats i confrontacions importants arran de la Llei Trans que està a punt d’aprovar-se al Congrés. Dir, primer de tot, que com a dona, ensenyant, sindicalista i feminista, em dol molt l’escissió del moviment feminista entorn aquest tema. Però sobretot em preocupa molt com pot afectar això a les escoles i instituts, tant pel que fa al professorat com, molt especialment, l’alumnat.

    3.- Què fem amb els nois. Per Marc Hortal Galí

    El país que va oblidar les seves autores

    Cal començar a posar el focus en els nois si volem avançar de veritat cap a una societat igualitària.

    4.- Recuperar la cultura de l’esforç escolar: ‘La letra con sangre entra’. Per Enrique Díez

    El país que va oblidar les seves autores

    En ple segle XXI ressorgeixen les veus de sectors socials que reclamen tornar a una educació basada en l’esforç, el mèrit i l’exigència de més continguts escolars. És la revolta de les elits neoliberals que continuen veient l’educació com una forma de selecció i segregació social.

    5.- La il·lusió monetària o com fer passar bou per bèstia grossa. Per Carles Amigó

    El país que va oblidar les seves autores

    L’any 1920 es publica Stabilizing the Dollar de l’economista nord-americà Irving Fisher. En aquest llibre s’encunya per primera vegada el terme “il·lusió monetària” (money illusion). Més endavant, el mateix autor publica un llibre titulat Money illusion, centrat íntegrament en aquest concepte. Keynes va popularitzar el concepte a nivell mundial durant les primeres dècades del segle XX.

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    diarieducacio
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    La doctorant que va denunciar abusos laborals a la UB: el preu de plantar cara
    Next Article
    Opinió
    En Liam i el món del lleure
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Nou cinefòrum amb ‘Hedy Crilla, mestra d’actors’

    maig 27, 2025

    Anàlisi
    Combatre l’oligarquia multimilionària amb l’educació

    març 5, 2025

    ‘Mestres de la nostra vida’, la nova revista de El Diari de l’Educació

    febrer 19, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}