Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    El MUCE denuncia que la llei Wert s’aplica a Catalunya

    Redacciómarç 26, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    unnamed
    Roda de premsa del MUCE

    El Marc Unitari de la Comunitat Educativa -que suma els principals actors educatius catalans- ha lamentat aquesta setmana que la llei Wert s’està aplicant a Catalunya malgrat les promeses de la Generalitat d’esquivar-la. “A l’aplicació a Primària s’hi afegeixen aspectes tan curriculars com organitzatius i de gestió”, apunta el MUCE, “que aprofundeixen en un model del sistema educatiu que té poc a veure amb el de l’escola catalana i la garantia del dret a l’educació per a tots i totes”.

    El conjunt d’entitats, sindicats i moviments que conformen el MUCE es refereixen a aspectes de la LOMCE com “la confessionalitat de l’ensenyament” -és a dir, la incorporació de la Religió com a assignatura avaluable- o “la gestió del govern dels centres, que queda en mans exclusives de l’Administració”. En aquest cas es refereixen a la pèrdua de capacitat decisòria de les famílies a través del Consell Escolar o a la major presència d’Ensenyament a l’hora de seleccionar els directors dels centres.

    “En veure que el calendari d’aplicació de la llei es va implantant implacablement, considerem que la conselleria traeix l’opinió majoritària del Parlament”, valoren des del MUCE, que a la vegada temen que en els propers cursos es poden implantar les revàlides o la Formació Professional Bàsica i la segregació per itineraris a partir de Tercer d’ESO, encara que en aquest últim cas la consellera d’Ensenyamt, Irene  Rigau, va presentar un pla per evitar la separació al final de Secundària.

    La roda de premsa del MUCE tenia com a objectiu reclamar que el dret a l’educació es garanteixi “plenament” a Catalunya, una situació que ara mateix no es dóna, segons els compareixents, per mancances com la cobertura de les escoles bressol. “L’encariment del servei d’escoles bressol fa inviable que hi accedeixin les persones que més ho necessiten”, apunta el MUCE, que també retreu a Ensenyament que s’hagi “desentès” del seu finançament i n’hagi traspassat la responsabilitat a les diputacions.

    Altres greuges que aquesta plataforma ha retret a l’Administració és el manteniment de barracots, l’increment de ràtios o el tancament de més línies de P-3 públiques que concertades, atesa la davallada demogràfica actual en aquesta etapa.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Laïcisme, religió i tolerància
    Next Article
    Actualitat
    L’Alícia celebra el seu 150è (no) aniversari
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.