Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Ensenyament aposta per una prova externa del British Council per mesurar el nivell d’anglès a l’ESO

    Pau Rodríguezjuliol 6, 20174 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    110912 BARCELONA Clase de sexto grado Vuelta al cole en el colegio Ramon Llull de Barcelona EDU BAYER
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Ho va anunciar ja el curs passat: el departament d’Ensenyament buscava passar una prova externa d’anglès als alumnes que acaben l’ESO per saber quin és el seu nivell en una comparativa internacional. L’encarregat de fer aquest examen, si es compleixen les previsions de la conselleria, seria l’institut cultural British Council, ja que és aparentment l’únic que reuneix els requisits de fer una prova “acumulativa” –és a dir, que no avalua un únic nivell–, de presentar els resultats en poc temps i de fer-ho amb una mostra representativa de la població catalana.

    La prova, que es farà el novembre vinent per primera vegada en forma de pilot, es passarà a una mostra de 53 centres educatius, els mateixos que ja participen a PISA. Els apartats de l’examen seran molt similars a les proves de competències bàsiques que ja realitzen tots els escolars de Sisè de Primària i Quart d’ESO a Catalunya, però se l’hi afegirà, per exemple, l’expressió oral. Els tècnics d’Ensenyament estan preparant actualment els centres escollits per adaptar els seus sistemes operatius i el material –sobretot micròfons per a l’àmbit oral– de cara a passar la prova.

    Ha estat el president del Consell Superior d’Avaluació de Catalunya, Joan Mateo, qui ha anunciat la voluntat del departament de fer el curs vinent una prova pilot externa “per tenir un dibuix del mapa de Catalunya respecte de la llengua anglesa i orientar així millor els esforços”. També esperen que els treballs d’una entitat “preparada” com consideren que és el British Council serveixin per contrastar-los amb els les proves de competències d’anglès que ja organitza des de fa anys la Generalitat.

    El que més entusiasma la Generalitat és que la proposta del British Council planteja unes proves acumulatives. Amb això es refereixen a que l’examen no busca avaluar només un únic nivell de competències –com seria el B1, adient a Quart d’ESO–, sinó que compta amb diferents graus de profunditat per poder oferir un diagnòstic de quins són els coneixements d’anglès de cadascun dels alumnes.

    No està clar, tanmateix, que sigui finalment aquesta institució la que piloti les proves. Si bé va guanyar un concurs públic al març per fer-ho –va ser l’única en presentar-se i complir amb els requisits–, en veure que els centres havien de fer adaptacions informàtiques i tècniques per sotmetre-s’hi, els terminis ara ja han caducat. Així, la Generalitat haurà de licitar de nou la prova abans de setembre, de manera que aquesta vegada podria presentar-s’hi alguna altra empresa, tot i que fonts d’Ensenyament veuen difícil que n’hi hagi que puguin complir les condicions. El cost de materialitzar aquesta prova és de 50.000 euros, segons ha informat Mateo. 

    Ensenyament es planteja aquesta nova prova com un pilot, però en cap cas, asseguren, substituirà la de competències bàsiques que ja fa vuit anys que es passa tant al final de Primària com de Secundària. Mateo ha reivindicat el paper del Consell Superior d’Avaluació de Catalunya per continuar elaborant i analitzant aquests exàmens, i ha puntualitzat que encara que ho volguessin no comptarien amb pressupost suficient per ampliar la prova del British Council a tot el sistema.

    Es dóna el cas que aquest dijous Mateo ha presentat també els resultats de les proves de competències bàsiques de totes les matèries, inclòs l’anglès, l’assignatura que històricament més ha costat de situar en nivells considerats adients per part de l’Administració. Després d’anys d’arribar amb prou feines a una mitjana de 70 punts –el que Ensenyament consideraria un ‘aprovat’–, enguany s’ha disparat tant a Secundària (74,1) com a Primària (79,9), situant-se com la mitjana més elevada de totes. Al ser un creixement tan exagerat, els analistes es mostren prudents a l’hora de celebrar-ho i estan estudiant si hi pot haver altres factors que ho expliquin.

    El que sí que no canvia amb l’anglès és que continua sent la matèria més desigual, aquella que presenta més diferències entre les escoles d’entorns benestants i les anomenades d’alta complexitat. A Quart d’ESO hi ha una bretxa de 18 punts de mitjana entre uns centres i altres, una diferència que gira a l’entorn dels 10 punts en altres matèries com llengües catalana, castellana o matemàtiques.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    “Fer-ho a classe” o per què innovar en educació és molt semblant a ser feminista
    Next Article
    Actualitat
    El nivell de ciència i tecnologia a l’ESO queda per sota de la resta de matèries
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.