Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
Clica aquí i ajuda'ns!
Els sindicats, associacions de pares i mares, estudiants i altres entitats del món de l’educació a Catalunya, agrupades a l’entorn del Marc Unitari de la Comunitat Educativa (MUCE) han reclamat a la Generalitat que inverteixi més en el sistema escolar. Ho han fet en la seva tradicional roda de premsa dies després que el departament d’Ensenyament presentés el curs escolar, amb 5.514 docents més que el curs passat.
El MUCE ha celebrat l’increment de 500 milions en els pressupostos d’educació per aquest 2017, però acte seguit ha afirmat que “una flor no fa estiu”, tot reivindicant que la partida pel sistema educatiu creixi de cara als següents comptes amb l’objectiu d’arribar al 6% del PIB, tal com marca la Llei d’Educació de Catalunya. Ara es troba per sota del 3%. “Som dels territoris de l’Estat espanyol i d’Europa amb menys inversió pública en educació”, lamenten en un comunicat.
L’acte del MUCE ha servit per fixar quines seran les reivindicacions prioritàries de sindicats i altres entitats, més enllà de l’increment de la inversió. Han fet menció especial a la lluita contra la segregació escolar. “Estem lluny d’una planificació pública i seriosa que per acabar amb la segregació dels alumnes, que aposti per la inclusió i l’equitat”, han afirmat el conjunt d’entitats.
La seva intenció és marcar de prop les promeses que va fer Ensenyament en el període de preinscripció del curs passat, al costat del Síndic de Greuges, per implementar mesures efectives que redueixin la segregació. A més, han llançat propostes concretes com l’elaboració d’un nou decret d’admissió d’alumnes per tots els centres públics i concertats, que garanteixi “una escolarització equilibrada de tot l’alumnat que eviti concentracions d’alumnes amb dificultats en uns centres”.
En el seu comunicat, el MUCE reclama també que continuïn incrementant-se les plantilles, que es redueixin els prop de 1.000 mòduls prefabricats o que es rebaixi la “saturació” a les aules d’ESO.