Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Reportatge
    “Equivocar-se hauria de ser obligatori”

    Redacciófebrer 6, 20204 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Itziar Carrillo, Anna Manso, Joan Quintana i Sergi Grimau
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Campus de la Universitat Autònoma de Barcelona va acollir dissabte 1 de febrer la 32a. edició de la Jornada Pedagògica de l’Escola Pia de Catalunya, amb l’assistència de més de 400 persones. Docents, personal administratiu, directors i amics de la institució van compartir la Jornada dedicada íntegrament a reflexionar sobre l’avaluació. “Una mirada global de l’avaluació, més enllà de l’aula”, en paraules del cap de l’Àrea de Pedagogia i Innovació de l’Escola Pia, Jaume Montsalvatge.

    En la introducció, el director general de l’Escola Pia, Antoni Burgaya, va agrair molt la feina de tots els docents i personal de la institució per l’acompanyament que fan a les persones i va destacar que “no hi pot haver avaluació sense vincle“.

    Anna Manso, en el seva doble vessant d’escriptora-guionista i com a mare de l’Escola Pia, va parlar de la crítica i de l’autocrítica. “Equivocar-se és obligatori. Un no pot aprendre sense equivocar-se”, va afirmar. El seu pas per molts equips professionals fa que hagi reconegut diferents estils d’avaluar. I va criticar durament el “mètode destructiu”. “Si no tens una alternativa, accepta el que no t’agrada”. Manso també va destacar la importància d’aprendre del fracàs: “Els alumnes han de poder suspendre”, va dir. En el seu vessant de mare, l’escriptora va finalitzar la seva intervenció fent referència a la seva experiència: “Saps quan estàs en una bona escola quan hi ha un problema. L’escola ha de tenir un projecte educatiu estable, però sobretot és fonamental que hi hagi estima”.

    “Des del moment del naixement, l’esser humà només té un objectiu: ser vist, ser reconegut i ser estimat”. Amb aquesta màxima va iniciar Joan Quintana la seva intervenció. El psicòleg i assessor d’equips professionals va donar molta importància al reconeixement. “Sense reconeixement ens sentim invisibles”, ja siguin els docents al claustre com també els alumnes. “Teniu nens invisibles a l’aula?”, va preguntar als assistents. En aquest sentit, va dir, l’abraçada és el símbol de l’encontre: “Et miro, et veig, et reconec, t’ho dic i actuo en conseqüència, legitimant-te”. Els participants en la jornada van prendre nota de la frase.

    Va tancar la roda de ponents Sergi Grimau, el qual, amb molt sentit de l’humor, va compartit la seva fórmula vital: el seu talent més el seu esforç i les seves circumstàncies, multiplicades per la seva vocació. “I encara es multiplica més si hi afegim els referents”, va dir. Preparar aquesta intervenció li ha permès recordar i classificar els seus referents, els que l’han ajudat i els que no, lamentant no haver-ne recordat cap de la seva etapa acadèmica. “El que trobava a faltar dels meus líders és que em preguntessin. Només em deien”. Grimau va animar als mestres a ser referents, a que acompanyin i ajudin en la recerca i descoberta de talents i vocacions. I va acabar la seva intervenció compartint un “mètode” inventat per ell per a la ocasió: “El mètode ca-ca: canya i carinyo”, aplicable a qualsevol àmbit de la vida.

    A la meitat de l’acte, Itziar Carrillo, mestra de l’Escola Pia Balmes, va fer una divertida intervenció per reivindicar les dificultats burocràtiques que troben els docents per avaluar els alumnes.

    Durant la taula rodona que va cloure l’acte, els ponents van poder aprofundir en alguns dels conceptes que s’han anat repetint al voltant de l’avaluació com l’autoconeixement –aspecte clau a l’hora d’encaixar una crítica–, l’emoció –que condiciona el relat i l’avaluació– o la discrepància –indispensable perquè hi hagi desenvolupament–.

    Eduard Pini, Provincial de l’Escola Pia de Catalunya, va tancar l’acte amb una dinàmica en la qual un representant de cadascuna de les escoles i fundacions va destacar un aprenentatge de la Jornada. La Jornada va finalitzar amb el lliurament del Premi Josep de Calassanç, que aquest any ha reconegut la feina i dedicació de: Lluís Cros, mestre de l’Escola Pia Sarrià; Rosa Cols, mestra de l’Escola Pia Nostra Senyora; i la Comissió de Vespres de Recerca de l’Escola Pia Balmes.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Escola Pia
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Col·legi Immaculada Concepció, el primer concertat en actiu que passa a la xarxa pública
    Next Article
    Opinió
    José Luis Cuerda i ‘La lengua de las mariposas’
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}