Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    «Si a casa ningú entén res del que t’expliquen a l’escola, el camí el fas sol»

    Víctor Saura

    Sobre las competències bàsiques a Catalunya. Què està passant?

    Francesc Imbernon

    Professionals de 50 centres educatius demanen estabilitzar els equips socials a escoles i instituts

    Ana Basanta

    L’Ajuntament de Barcelona deixa sense feina més de 250 mestres d’Escoles Bressol Municipals

    Alba Moreno Fontclara

    La Facultat d’Educació de la UB se suma a la petició d’una investigació sobre Ramon Flecha

    Pablo Gutiérrez de Álamo
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Estimat Carles

    Opinió
    Estimat Carles

    Jaume Celajuny 6, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Carles Capdevila, durant una entrevista / © Sandra Lázaro
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Som una bona colla, una extensíssima colla, les persones que ens ha entristit la mort del periodista Carles Capdevila. Estem adolorits, ens fa molt mal; aquesta mort que no tindrà, n’estic segur, l’última paraula. Ni l’última ni la penúltima, perquè les paraules i els silencis que convinguin els tindrem nosaltres. Nosaltres els gestionarem i en Carles serà recordat sempre.

    Les xarxes socials han divulgat centenars de comentaris de persones de tota mena explicant el paper que en Carles ha tingut a les seves vides. Vides de persones que el van conèixer personalment al costat d’altres que l’han llegit o que l’han escoltat. Persones totes elles que s’han deixat amarar pel seu bon humor, per la seva tendresa, per la seva ironia esmolada. En Carles ha estat un periodista molt intel·ligent, compromès amb els més fràgils, amb tots aquells que “tenen cura dels altres”. I ho ha fet amb sensibilitat i amb exigència.

    Diem que escrivia des del cor i des del cap i els seus missatges s’adreçaven al cor i al cap, però sense divisions de cap mena. Crec que aquesta capacitat d’en Carles explica una part de l’acollida dels seus textos i de les seves conferències.

    Recordem, per exemple, la reivindicació de l’amabilitat. Algú, fent al meu entendre una lectura superficial, pot considerar que és una idea molt bonica, potser naïf en els temps que corren. Jo crec, però, que és una de les proclames més revolucionàries que podem arribar a fer i que, sens dubte, hem de practicar si no volem estar sempre a la vora de l’abisme. Provem de llegir els seus articles commoguts i emocionats però amb el cap molt clar, mirant de descobrir quin món reclama que fem realitat entre tots i pensant que les nostres criatures en seran les principals beneficiàries perquè per a en Carles l’educació és un procés fonamental.

    I ara voldria proposar el següent: que totes les institucions educatives –escoles de qualsevol mena, sindicats, moviments, associacions… (quina meravella tenir aquests punts suspensius perquè tots en formen part)– trobem un moment abans d’acabar el curs per llegir de manera col·lectiva un article d’en Carles, aquell que ens agradi més, que més ens interpel·li. Un article que pot fer-nos plorar, riure o experimentar aquella sensació que tens quan algú que t’estima t’ajuda a trobar sentit a tot el que fas. Articles tendres i crítics, articles que dibuixen un nou horitzó, articles que aposten pel més febles… –una altra vegada faig present la sort dels punts suspensius–. En trobarem per donar i per vendre.

    Jo ho necessito fer. Necessito parlar d’ell, escoltar altres veus que me’n parlin i fer el gest que més li agradava: abraçar les persones amb qui col·labores per construir una societat més de tots. Necessito llegir i rellegir els articles d’en Carles. Per això us faig aquesta proposta: fer viure i fer reviure la seva veu.

    I una abraçada a l’Eva, la seva dona, als seus quatre fills i al pare i a la mare, aquesta mare que cura amb els petons.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Carles Capdevila opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    La culpa és meva
    Next Article
    Actualitat
    Cantàbria elimina les vacances de Setmana Santa del calendari escolar
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Opinió
    Respectar el que cadascú decideix

    juliol 18, 2025

    Opinió
    Davant l’odi que creix, educació antifeixista

    juliol 17, 2025

    Opinió
    Per un embat republicà cap a una escola nova

    juliol 16, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}