Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    Ana Basanta

    Javier González: “L’Associació Escola Benaiges continua gràcies al suport de la gent”

    Ana Basanta

    Feu-los llegir… Com?

    Josep Maria Turuguet Salgado

    25 frases cèlebres inspiradores sobre educació

    Nati Bergadà
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Els estudiants denuncien assabentar-se de canvis a la Selectivitat a quatre mesos de les proves

    Sònia Calvó - Pau Rodríguezfebrer 10, 20174 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Imatge d'arxiu de la Selectivitat / © Sandra Lázaro
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    No és un gran canvi, el que s’ha aplicat enguany a la Selectivitat, però n’hi ha prou perquè trastoqui els plans d’estudi de molts alumnes que ara cursen Segon de Batxillerat. Això, a només quatre mesos d’unes proves que poden determinar el seu futur acadèmic, ha indignat a milers de joves. I, de retruc, als seus professors, que han hagut de lidiar amb els dubtes sobrevinguts dels seus alumnes sense tenir una informació oficial i precisa sobre la modificació, segons denuncien.

    La irritació creixent per part dels estudiants contrasta, però, amb la reacció de la Secretaria d’Universitats i Recerca, fonts de la qual asseguren que aquesta modificació s’hauria de conèixer des de l’inici de curs, quan es van “introduir els canvis curriculars” pertinents, segons resa el seu comunicat de dimecres.

    Però, ¿en quina mesura seran diferents les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) del 2017 respecte de les edicions anteriors? Dels cinc exàmens obligatoris que tot estudiant ha de realitzar, en canvia un: el de modalitat. Fins ara, en aquest cas els alumnes podien escollir entre una vintena de matèries. Ara, només podran fer-ho entre quatre –Matemàtiques II, Llatí II, Matemàtques Aplicades a les Ciències Socials i Història i Fonaments de l’Art II–, cadascuna d’elles molt encarada a les diferents especialitats dels estudis de Batxillerat.

    ¿I això pot perjudicar alguns estudiants? A la Clara Martínez, que està acabant el Batxillerat a l’institut Secretari Coloma de Barcelona, li ha suposat un contratemps. Ella fa l’Humanístic, però no tenia pensat examinar-se de Llatí, sinó de Grec, perquè la primera se li dona més malament. “Ara hauré de fer obligatòriament Llatí”, es lamenta. Les altres quatre opcions que li donen ni tan sols les ha cursades. “Tenim la sensació que som la generació conillet d’índies”, protesta.

    Es refereix a que, en un principi, aquesta havia de ser la primera promoció que accedís a la universitat en el format previst per la LOMCE, és a dir, a través d’una revàlida per superar el Batxillerat i diferents proves en funció de les facultats. Aquesta proposta es va enterrar definitivament el desembre passat, quan el Ministeri d’Educació va acceptar mantenir l’actual model de Selectivitat. El que no esperaven estudiants i professors és que hi hauria alguna modificació, per lleugera que fos, cosa que ha sublevat milers d’estudiants. A través de la plataforma Change.org ja han recollit més de 10.000 signatures contra aquest canvi que consideren “d’última hora”. “Demanem que no ens canvin les normes del joc quan estem al final de la partida”, protesten.

    El que més dol, però, és la manca d’informació. “Dijous van venir dos profes a classe i ens van dir que hi hauria canvis. Vam flipar”, relata la Clara. “Els professors no acaben de tenir clars els canvis i al final no sabem què hem d’estudiar més i què menys”, s’exaspera. Cèsar Riola, coordinador de Batxillerat a l’Institut Cal Gravat de Manresa, confirma que “el més preocupant són els dubtes, no tenir ben clares des de principi de curs les regles del joc”. Un joc on s’hi guanya i s’hi perd molt. En el seu centre, de moment estan recomanant a tots els estudiants que es preparin “a consciència” totes les matèries.

    Instituts consultats per aquest diari expressen que no tenien cap comunicació de que la Selectivitat patiria aquest canvi fins que es va fer públic, dimecres passat. Va ser aquell dia quan la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat va fer esment a aquest canvi, tot argumentant que el model de Selectivitat en el seu conjunt es mantenia com en edicions anteriors, tal com la Generalitat venia defensant des que el Ministeri es va proposar canviar-la, finalment sense èxit.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    PAU2017 Selectivitat
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    ‘Ara és demà?’ Alguns comentaris
    Next Article
    Actualitat
    La Generalitat engega un màster d’innovació per a docents en actiu de l’escola pública
    Sònia Calvó - Pau Rodríguez

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Anàlisi
    La meva experiència a la selectivitat

    juliol 25, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}