Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Forjar un futur saludable des de les escoles, clau per a una societat pròspera i resilient

    Opinió
    Forjar un futur saludable des de les escoles, clau per a una societat pròspera i resilient

    Desiree Martellgener 8, 20244 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | El gusto de crecer/Aramark
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Després de les dades revelades en l’estudi ALADINO (Estudi d’alimentació, activitat física, desenvolupament Infantil i Obesitat) del 2019 del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social, que mostren que el 23,3% dels nens i nenes espanyols d’entre 6 i 9 anys tenen sobrepès, i el 17,3%% són obesos, i que destaquen que el sobrepès i l’obesitat són més freqüents en les zones urbanes i en les llars amb menor nivell socioeconòmic, la promoció de l’activitat física i una alimentació equilibrada, haurien de ser pilars fonamentals en l’educació com a eina de Salut Pública.

    Així doncs, la implementació d’estratègies com NAOS (Estratègia per a la Nutrició, Activitat Física i Prevenció de l’Obesitat) es torna crucial en l’entorn escolar. Aquesta iniciativa, impulsada pel Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social d’Espanya, busca promoure hàbits alimentaris saludables i la pràctica regular d’exercici físic entre la població, especialment entre els més joves.

    Oferir menús equilibrats a les escoles és fonamental per a la correcta execució de l’estratègia NAOS. Que els menús siguin variats, equilibrats i saludables garanteix una bona alimentació per als estudiants. Per això, és de vital importància que aquests menús siguin dissenyats per professionals de la nutrició, considerant les necessitats específiques de cada grup d’edat i promovent la diversitat d’aliments per a garantir una ingesta adequada de nutrients.

    Oferir menús equilibrats a les escoles és fonamental

    Així mateix, és imprescindible crear entorns escolars que fomentin l’activitat física com a part integral de la rutina diària. Això no sols implica classes d’educació física regulars, sinó també la creació d’espais i oportunitats per al joc actiu i l’exercici durant l’esbarjo. La promoció d’estils de vida actius des de la infància no sols ajuda a prevenir problemes de salut associats amb el sedentarisme, com l’obesitat o malalties cardiovasculars, sinó que també estableix bases sòlides per a un desenvolupament físic i cognitiu saludable.

    Així doncs, hem de tenir present que l’educació en hàbits saludables va més enllà de la mera instrucció teòrica. Es tracta també de generar un entorn favorable i motivador que impulsi l’adopció d’aquests hàbits com a part natural de la vida quotidiana. Això implica campanyes de conscienciació consistents en activitats lúdic-educatives que fomentin l’autonomia i la responsabilitat en les eleccions alimentàries saludables i d’activitat física dels estudiants.

    L’educació en hàbits saludables va més enllà de la mera instrucció teòrica

    Des d’Aramark, com a companyia compromesa amb la promoció d’una alimentació equilibrada, així com la pràctica regular de l’esport i els seus valors fonamentals com a fonament per a conrear hàbits saludables, aquest curs hem implementat un nou projecte educatiu en el servei de menjador escolar dels centres als quals donem servei.

    Sota el lema “Alimentant el futur d’una generació”, aquest innovador projecte busca promoure hàbits saludables entre els més petits a través de diferents accions, les quals duem a terme de la mà de cinc esportistes d’elit: Athenea del Castillo, Lucas Eguibar, Irene Sánchez-Escribano, i Pablo Martínez i Cayetano García de la Borbolla. Aquestes activitats inclouen seminaris web i vídeos educatius disponibles en la nostra web www.elgustodecrecer.es, visites dels esportistes a les escoles, així com la celebració d’Olimpíades lúdic-educatives mensuals en els col·legis dutes a terme a través del nostre servei de monitoratge.

    Finalment, és important ressaltar la importància dels educadors i el sistema educatiu en l’èxit d’aquestes iniciatives. Capacitar els professionals de l’educació en la promoció d’hàbits saludables i la inclusió d’aquests programes en el pla d’estudis de l’alumnat són accions fonamentals per a garantir la seva efectivitat i permanència.

    En conclusió, la formació en persones tant física com mental i emocional des d’edats primerenques és necessària per a construir societats més pròsperes i resilients. El menjador escolar també ha de ser un espai on es conreï un estil de vida saludable en tots els sentits. Invertir en la promoció d’hàbits saludables a les escoles és invertir en el benestar i el futur de les pròximes generacions.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Alimentació Hàbits saludables Menjador escolar opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Abordar el conflicte Israel-Palestina a les aules
    Next Article
    Opinió
    Carme Ripoll, Joan Escolar: dues vides compromeses amb l’educació
    Desiree Martell

    Related Posts

    Opinió
    Qui és el centre de l’educació, l’alumnat o el professorat?

    desembre 15, 2025

    Entrevista
    Blanca Garcés: “Determinades polítiques públiques creen malestars i l’extrema dreta els aprofita”

    desembre 15, 2025

    Entrevista
    Cath Larkins: “Escoltar els infants no és suficient, és el començament del procés”

    desembre 12, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.