Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Mireia Orgilés: «Els centres escolars són el lloc idoni perquè els nens i els adolescents rebin formació en gestió emocional»

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Competències i resultats PISA. La pandèmia de l’educació. A Catalunya, i arreu

    Martí Teixidó

    Xus Martín: “En l’aprenentatge servei tothom suma”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » La FECC crea grups d’experts per potenciar la lectura, les matemàtiques i la competència digital

    Actualitat
    La FECC crea grups d’experts per potenciar la lectura, les matemàtiques i la competència digital

    Redacciómarç 21, 20253 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | FECC
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC) ha posat en marxa quatre grups d’experts per potenciar la qualitat educativa en matèria de lectura, matemàtiques, competència digital i ús de dades per oferir eines pràctiques a les prop de 400 escoles adherides.

    El grup de l’àmbit digital ha presentat aquest divendres el protocol marc d’ús de la IA per als centres educatius, en el marc de la jornada ‘Impulsant l’educació amb robòtica, IA i disseny 3D‘, a la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna – URL.

    Està previst que la resta de grups presentin els primers resultats del seu treball de cara a l’inici del proper curs. Aquest protocol marc proposa unes consideracions entorn l’ús de la IA per tal que els centres educatius de la FEEC puguin elaborar els seus propis protocols d’ús i regulació de la IA.

    Així mateix, inclou el posicionament de la FECC respecte a l’ús de la IA en l’àmbit eductiu: “una educació centrada en la persona, on la tecnologia sigui una eina al servei de l’educació, les persones i el bé comú i no un fi en si mateixa”. El document afegeix que, “la IA, en aquest context, ha de reforçar els valors de respecte, solidaritat i dignitat, evitant una dependència excessiva i prioritzant les interaccions humanes.”

    La secretària general de la FECC, Meritxell Ruiz, ha explicat que fa tres anys van iniciar “un procés de reflexió estratègica, d’on en van sortir uns àmbits que han començat a treballar diferents grups experts” i ha agraït que amb jornades com la d’avui “aquesta reflexió pugui aterrar bé a les nostres escoles.”

    El coordinador del grup, Miquel Àngel Prats, ha destacat que la proposta “vol donar resposta a la necessitat creixent d’integrar la IA de manera responsable, ètica i pedagògica en les nostres escoles” i ha subratllat que “la construcció d’una cultura digital, ètica i humana requereix de persones que s’atreveixen a innovar, compartir i transformar l’educació des del compromís i la col·laboració”.

    Aplicació als centres

    Els quatre Grups d’Experts treballen per generar materials concrets, com ara informes, guies metodològiques, instruments d’avaluació o models d’aplicació pedagògica, que permetin als centres aplicar estratègies innovadores i eficaces.

    Els resultats d’aquests grups es compartiran amb tots els centres educatius adherits a la FECC mitjançant sessions de formació, conferències i espais d’intercanvi d’experiències, per tal d’adaptar-los a la seva realitat i necessitats específiques.

    Des del grup de comprensió lectora, es treballa la transició cap a una educació basada en l’aprenentatge competencial i en la lectura com a eina essencial per a la construcció del coneixement.

    Des del d’aprenentatge de les matemàtiques, l’objectiu és reforçar la didàctica de les matemàtiques en clau competencial, promovent un aprenentatge més actiu, manipulatiu i contextualitzat.

    Per part de competència digital, el grup ha presentat el document sobre IA de manera ètica i efectiva a l’aula per garantir un ús responsable i pedagògicament enriquidor. La seva tasca s’alinea amb repensar el paper de la digitalització en l’educació.

    Pel que fa a l’ús de dades, es vol dissenyar un model d’indicadors educatius que permeti als centres avaluar el seu funcionament i implementar millores basades en dades fiables.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    dades digital Digitalització Escola Cristiana Fundació Escola Cristiana lectura matemàtiques
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    L’educació antiracista no és opcional, és imprescindible  
    Next Article
    Reportatge
    El TDAH a l’adolescència: reconèixer i afrontar un trastorn complex
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Anàlisi
    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    juny 25, 2025

    Actualitat
    Prohibició total del mòbil a l’educació obligatòria a Catalunya

    juny 13, 2025

    Actualitat
    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    maig 27, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}