Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » La FMRPC critica la lentitud del Departament: “Està fent tard”

    Actualitat
    La FMRPC critica la lentitud del Departament: “Està fent tard”

    Redacciójuny 26, 20202 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    El conseller Bargalló, a la roda de premsa d'avui
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    “El Departament està fent tard. El proper curs s’ha de preparar de manera especial perquè, tal i com hem exposat, s’han de donar unes condicions especials. I alhora aquestes condicions només es poden donar a través d’un bon treball d’equip, que elabori consensos i estratègies comunes. Per fer-ho cal temps i per això manifestem que al nostre parer el Departament està dilatant massa el comunicar les condicions que té previstes pel curs vinent. No cal esperar que tot vingui determinat pel Departament. Però per començar a treballar els centres han de conèixer les ràtios i les plantilles del proper curs. El curs vinent comença aquest juny i els diversos equips han d’adaptar les mesures a les condicions i tarannàs de cada centre”, diu el manifest Tornada al setembre que avui ha fet públic la FMRPC.

    L’entitat subratlla que “cal que sigui un curs plenament presencial, de restablir vincles i dinàmiques, de refer la comunitat i les complicitats amb les famílies. De realitzar una acció educativa personalitzada, oferint acompanyament emocional i suport educatiu”. A banda de la presencialitat i l’acompanyament (a famílies i a alumnes), la federació reclama una baixada de ràtios, però sobretot un augment de professionals no exclusivament docents, sinó també personal sanitari, de neteja, logopedes, psicopedagogs o educadors socials “per respondre amb rapidesa a les dificultats de les famílies i de l’alumnat producte del periode de confinament i la profunda crisi econòmica i social que es preveu a començament del curs vinent”.

    El manifest també parla de la necessitat d’ajustar els currículums, d’incrementar els suports educatius i les mesures de detecció de les dificultats de l’alumnat, de reforçar els programes educatius fora de l’aula, del fet que els centres treballin en xarxa amb els seus municipis i els recursos educatius de l’entorn, i, sobretot, d’articular mecanismes per poder resoldre ràpidament les incidències que vagin sorgint. Per això, subratlla, “és urgent elaborar els Plans de contingència i que aquests siguin validats pels claustres i consells escolars. Cal conèixer la plantilla del curs vinent i així preparar els equips docents per ajustar currículums, reestructurar grups d’alumnat i reforçar les mesures de seguretat sanitària”, diu el manifest, que es tanca amb una invitació als docents a participar a les escoles d’estiu que organitzen, aquest any de forma no presencial, els diferents moviments de renovació pedagògica.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    ‘Uno para todos’: un mestre interí entre el compromís i l’abisme
    Next Article
    Actualitat
    L’estiu més especial arrenca amb la incògnita de la participació
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    La Mediterrània que educa i comparteix

    desembre 2, 2025

    Opinió
    El 20N i el jovent, més enllà de l’efemèride

    novembre 27, 2025

    Opinió
    L’ensenyança col·lectiva

    novembre 26, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.