Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    El Consell d’Educació enviarà una queixa a TV3 pel ’30 minuts’ sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    Prohibició total del mòbil a l’educació obligatòria a Catalunya

    Ana Basanta

    L’educació en temps de pobresa

    Rosa Cañadell

    La Teoria de l’Embut Educatiu

    Joan Subirats Berengué

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » La necessitat de fitxar professors d’ESO sense el màster obligatori aixeca un allau de crítiques a Ensenyament

    Actualitat
    La necessitat de fitxar professors d’ESO sense el màster obligatori aixeca un allau de crítiques a Ensenyament

    Redaccióabril 24, 20184 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Twitter del Departament d'Ensenyament de l'any 2018 en què s'anunciava que la borsa s'obria a alguns graduats sense el màster en formació del professorat
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    “Si ets titulat en alguna enginyeria, matemàtiques, filologies o altres i vols ser professor de secundària, apunta’t a la borsa de treball de docents, des de demà passat, 26 d’abril, fins al 14 de maig! Més info, http://gen.cat/borsadocents18”. Aquest tuit difós aquest matí des del compte oficial de la Generalitat (@gencat), amb un vídeo protagonitzat per Helena García Melero, confirmava la notícia ja difosa ahir per El Periódico: el departament d’Ensenyament obre la borsa d’interins a titulats en enginyeries, matemàtiques o filologia malgrat que no tinguin encara el màster de formació del professorat, obligatori des de 2009. Aquesta notícia està aixecant una onada de crítiques contra el departament, a qui s’acusa d’improvisació i falta de planificació.

    La borsa s’obre a tots els serveis territorials per a les especialitats de cultura clàssica, francès, llengua catalana i literatura, llengua castellana i literatura i matemàtiques, les especialitats que aquest curs 2017-2018 han costat més de cobrir les baixes. També s’obre la borsa de forma força generalitzada a les especialitats d’anglès i física i química, i en determinades especialitats de la formació professional. L’anunci deixa clar que el màster deixa de ser un requisit “de forma excepcional” per al proper curs.

    “El Departament d’Ensenyament té sociòlegs de l’educació en plantilla? Diria que cap ni un. Aquest és el drama. I la planificació que fan és una caixa negra que té responsables però no cap sociòleg”, aquest és l’interrogant que ha llençat a twitter el sociòleg Xavier Martínez-Celorrio, professor de la UB que a més fa classes en el màster de formació de professorat. En el mateix sentit es pronunciava David Altimir, membre de l’executiva de Rosa Sensat: “Tants sociòlegs fent estudis en el mon de l’educació i resulta que no es fan les previsions que necessita l’escola pública? Caram!”.

    Ismael Palacín, director de la Fundació Bofill, ho qualifica d’improvisació. “La improvisació d’Ensenyament és greu: aquests nens van néixer fa 12 anys i la demografia ja permet anticipar necessitats”, ha piulat. Un altre docent que ha piulat ha estat Quim Molina, director general de Jesuïtes Bellvitge: “I quin missatge ens dóna amb aquesta mesura?”, es preguntava. Per CCOO, existeix un “menysteniment del departament envers el professorat”, que es remunta a l’any 2015. També FAPAC ha piulat que “Ensenyament continua improvisant. No s’han tingut en compte les dades de natalitat ni les necessitats territorials”.

    A banda d’aquests, hi ha un munt de reaccions de persones més anònimes: “Em sembla de molt mal gust que persones amb el màster del professorat encara no hagin tingut l’oportunitat de treballar, mentre que d’altres amb el màster a mitges ja estiguin rodant dins la borsa i treballin a jornada sencera”, deia una professora de les terres de Ponent. “Si ja teníem certs dubtes sobre la capacitació pedagògica del Màster de Secundària, sobretot en allò més important:la didàctica, la gestió de grups en una edat complexa i l’acció tutorial, que es pugui accedir a ser professor sense cap fonament pedagògic és posar en risc el futur”, ha escrit un altre docent.

    La notícia també ha irritat especialment el sector dels psicopedagogs, ja que aquests professionals es queixen de tot el contrari. Això és, que malgrat estar exercint la seva tasca als instituts, el departament d’Ensenyament obliga ara a tots els llicenciats en Psicopedagogia posteriors a l’any 2009 a fer el màster si volen continuar podent exercir la seva feina. Des del compte “Psicopedagogia reivindica” aquest matí s’ha piulat això: “Incongruències del departament @ensenyamentcat. És una INJUSTICIA que nosaltres ens obliguin a fer el màster quan estem sobradament preparats. @Psicopedaenllu1 reclama modificació de la normativa arbitrària. Perquè uns sí i altres no? “

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Borsa de treball contractació de professorat formació del professorat Interins i substituts psicopedagogia
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    L’escola no és per a tu: lliçons apreses al voltant de l’abandonament escolar
    Next Article
    Actualitat
    L’alfabetització de les mares migrades: una eina per a l’apoderament
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}