Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    La preinscripció en 10 piulades

    Jordi Badiellamarç 11, 20143 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Jordi Badiella és professor a l’Escola el Cim de Terrassa i membre de la xarxa Espurn@

    L’elecció d’escola no és una tasca fàcil. Aquests dies, les mares i els pares visiten els centres, parlen amb els mestres i, si poden, amb altres mares i pares, per saber on aniria a parar el seu fill en el cas que superin el sorteig que els espera.

    Sovint, les mares i els pares que han d’escolaritzar el primer fill, descobreixen que la realitat supera de lluny els seus temors.  Però, tenen motius per preocupar-se? No cal aventurar una resposta. Valguin aquestes piulades fetes a peu d’escola.

    Els mestres saben com serà de difícil trobar plaça en l’escola desitjada. Només l’atzar, amb ajuda complementària o sense, tindrà la paraula. Per això fan piulades com ara aquestes.

    1. Celíac? Discapacitat? Exalumne? Família monoparental? Renda mínima d’inserció? Viviu lluny? Res d’això? Hmm, busqueu-vos una altra escola!

    2. Els valors cadascú se’ls porta de casa, perquè educar-los és adoctrinar. Nosaltres, per exemple, som democràTICs. Els fa res?

    3. Té un trastorn de dèficit d’atenció? Potser un trastorn de l’espectre autista? No és ni desafiant? Aquest nen no és normal…

    4. D’això, busquen la millor escola per al seu fill? Doncs passin de llarg, aquesta és una escola normaleta, aquí només eduquem.

    Les mares i els pares d’avui, però, també hi tenen alguna cosa a dir. Van créixer en un sistema escolar que en bona part no el desitgen per als seus fills, i han llegit en algun lloc que en el món educatiu s’han produït canvis. Però sobretot sospiten que l’escola que triïn hauria d’estar oberta a aquests canvis perquè no fa gaire van llegir que els resultats dels alumnes del país, una vegada més, estan per sota del que seria desitjable. Per això piulen així:

    5. Eduquen la creativitat? Eduquen el talent? Eduquen les intel·ligències? Coneixen Ken Robinson? No? Ens n’anem a un altre lloc.

    6. Ja marxàvem… Però abans permetin-nos: Ken Robinson 1: http://www.ted.com/talks/ken_robinson_says_schools_kill_creativity.html

    7. D’això, si tinguessin 18 minutets més: Ken Robinson 2: http://www.ted.com/talks/sir_ken_robinson_bring_on_the_revolution.html

    8. I ara a sorteig. On caurà la grossa? Ken Robinson 3: http://www.ted.com/talks/ken_robinson_how_to_escape_education_s_death_valley.html

    I els alumnes? Depenen de tantes coses… De la mare, del pare, dels mestres, del sistema en darrer terme. Què els tenim preparat? Pagarà la pena? Si els alumnes de tres anys piulessin, ho farien així?

    9. Estic a punt de passar-me els propers nou anys entre aquestes parets i no tinc prou coneixement per dir el que penso. Brrrr…

    10. Si no fos perquè encara no en sé, trobaria consolador que els pares llegeixin Ken Robinson mentre fan cua per preinscriure’m.

    I si els alumnes poguessin triar, no ens recordarien que la seva curiositat és il·limitada i que la seva creativitat és insuperable? No ens dirien que ens en fem càrrec, que viuen despreocupadament i que per aquest motiu poden ser sorollosos o sigilosos, imperceptibles o empipadors fins al punt de pujar al nas dels seus mestres? Però, sobretot, no ens dirien que volen divertir-se perquè estan acostumats a passar-se el dia volant?

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Alguns títols universitaris del pla antic seran equivalents a un màster
    Next Article
    Actualitat
    El 8 de març i les princeses
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    maig 20, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}