Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    Mireia Orgilés: «Els centres escolars són el lloc idoni perquè els nens i els adolescents rebin formació en gestió emocional»

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    Competències i resultats PISA. La pandèmia de l’educació. A Catalunya, i arreu

    Martí Teixidó

    La crisi de la professió docent

    Pedro González de Molina Soler

    Xus Martín: “En l’aprenentatge servei tothom suma”

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » La relació entre l’escola bressol i les famílies: un vincle necessari i enriquidor

    Opinió
    La relació entre l’escola bressol i les famílies: un vincle necessari i enriquidor

    Rosa Garcia Rouragener 31, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | Cavall de Cartró
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La família és el primer context educatiu dels infants, on reben l’afecte, l’atenció i els estímuls necessaris per al seu creixement. Així doncs, una bona relació entre l’escola bressol i les famílies és un vincle necessari i enriquidor que afavoreix el desenvolupament integral dels nens i nenes i que contribueix al seu benestar i aprenentatge.

    Per aquest motiu, s’ha de crear i fomentar un clima adequat d’enteniment i de cooperació per tal que les famílies puguin percebre que són importants, que s’escolta la seva veu, se les té en compte i, que, per tant, ambdós entorns educatius són clau en el desenvolupament harmònic dels infants.

    Amb la publicació del nou Decret d’Educació Infantil 0-6 es potencia aquesta relació, que es basa en l’acompanyament a l’infant de manera conjunta, en un exercici de corresponsabilitat, coherència i compromís comú i que treballa en la formació d’una comunitat educativa. Per aconseguir aquest objectiu, primer de tot és important facilitar un bon acolliment al centre, ja que per molts nens i nenes l’estada a l’escola serà la seva primera experiència de socialització fora del marc familiar.

    Per construir una bona relació, és important que es duguin a terme les següents accions:

    • Fomentar la comunicació: a través d’un diàleg constant i efectiu. Això es pot fer a través de reunions, converses informals, o altres mitjans, informant-los del seguiment i evolució educativa dels nens i nenes, escoltant les seves inquietuds i suggeriments i establint així un vincle de confiança.
    • Respectar les diferències: les famílies són diferents, i és important respectar les seves creences i valors.
    • Promoure la participació: han de sentir-se convidades a participar. Això es pot fer a través de col·laboracions, voluntariat, o altres formes de participació.

    A continuació, detallem alguns dels beneficis d’una bona relació entre les famílies i l’escola bressol:

    • Un millor desenvolupament dels infants: es beneficien d’un entorn educatiu quan es treballa conjuntament. Això els ajuda a sentir-se segurs i acollits, i els permet desenvolupar-se al màxim de les seves capacitats
    • Una major satisfacció per part de les famílies: senten que tenen un paper actiu en l’educació dels seus fills i filles i estan més satisfetes amb l’escola bressol.
    • Una millor qualitat de l’educació: es pot oferir una millor qualitat educativa quan es treballa estretament. Això es deu al fet que aquestes poden proporcionar informació i suport que ajuda l’escola a adaptar-se a les necessitats individuals dels infants.

    En conclusió, l’escola bressol i la família són dos agents educatius que han de treballar de manera coordinada i complementària, per oferir als infants una educació de qualitat, que els permeti desenvolupar-se plenament com a persones. El vincle ha de ser, finalment, un vincle de coherència, on es comparteixin uns valors, uns objectius i unes pautes educatives, que donin als infants un marc de referència clar i estable.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    bressol escoles bressol famílies opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Dia Escolar de la No violència i la Pau de 2024: aturar el genocidi a Palestina
    Next Article
    Anàlisi
    Valors al perfil laboral del professor
    Rosa Garcia Roura

    Educadora infantil i membre de l'equip de Comunicació i Innovació pedagògica de Cavall de Cartró

    Related Posts

    Opinió
    Cabòries d’un substitut inestable

    juny 23, 2025

    Opinió
    Ni estigmes ni silencis: defensar l’Institut Escola La Mina és defensar l’educació pública

    juny 23, 2025

    Opinió
    Dormir bé, créixer millor: una crida urgent per a la salut dels nostres infants i adolescents

    juny 23, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}