Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La UAB posa en marxa un centre de recerca per impulsar projectes d’inclusió

    Víctor Saurajuliol 12, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    L’acte d’inauguració del CERSIN, dimarts passat dia 10, va comptar amb la participació de la vicerectora d’Alumnat i d’Ocupabilitat, Sara Moreno, del vicerector de Recerca i de Transferència, Armand Sánchez, i del seu director, Josep Maria Sanahuja, que és professor del Departament de Pedagogia Aplicada de la UAB. Sanahuja va destacar que el CERSIN neix amb la voluntat d’endegar projectes interdisciplinaris i assumint “el repte de crear coneixement i posar-lo al servei de la societat, així com crear sinergies entre la universitat i el seu entorn”. I, pel que fa a l’actitivat del centre, va afirmar que la voluntat del CERSIN és practicar “una recerca participativa” especialment per “la millora de les condicions de vida de les persones en risc d’exclusió social”.

    Entre els objectius del nou centre destaquen la creació de línies de recerca “per tal d’analitzar els processos d’exclusió-inclusió des d’una vessant educativa, laboral, cultural i social”, la col·laboració amb “els moviments, associacions, administracions i institucions relacionades amb aquest camp d’estudi” i la promoció d’activitats de transferència del coneixement i d’assessorament encaminades a fomentar els processos d’inclusió”. El CERSIN neix amb 14 professors, la majoria de la Facultat de Ciències de l’Educació, però també de les facultats de Dret, Sociologia i Comunicació Audiovisual. La idea és anar incorporant especialistes en altres àmbits.

    Els primers projectes que s’han plantejat estan relacionats amb el “territori” de l’Autònoma, és a dir, el Vallès Occidental. El curs que ve el CERSIN assessorarà dues SIEI (suports intensius a l’educació inclusiva, antigues USEE) d’instituts i una escola d’adults d’aquesta comarca. Més enllà d’això, a la presentació del CERSIN van assistir diverses entitats representatives de la inclusió en els àmbits educatiu, laboral i de lleure, com les fundacions Aspasim, Aura, Actas i Ammfeina, així com la federació Dincat, l’associació Lectura Fàcil o la Plataforma per una Escola Inclusiva.

    La inclusió, un desafiament global per la UE

    En l’acte de presentació, Armand Sánchez va subratllar la importància que té per a la UAB la creació d’un CER quant a la captació de recursos i a “l’alineament de l’activitat investigadora amb les prioritats de recerca” de la Unió Europea. En aquest sentit, el vicerector va explicar que, de cara al proper programa marc, l’àmbit de les societats segures i inclusives és un dels cinc desafiaments globals que ha establert la Comissió Europea. Sánchez va expressar també la satisfacció de l’Equip de Govern de la UAB davant la creació d’un centre que “posa en comú docents i investigadors de diferents disciplines” entorn a una temàtica d’aquesta rellevància.

    Pel que fa a Sara Moreno, l’altra vicerectora present, va afirmar que “hi havia una demanda latent a la UAB per constituir un centre d’aquestes característiques” tant pel fet que l’Autònoma disposa de personal docent i investigador expert en la matèria i d’importants línies de treball en aquest àmbit, com perquè el CERSIN respon als “valors de la UAB” pel que fa al “model d’universitat inclusiva” i al “compromís amb la igualtat d’oportunitats i el principi de no discriminació”. La vicerectora es va mostrar satisfeta també per tancar amb la constitució d’aquest centre un curs en què la UAB ha treballat en el seu segon pla d’acció sobre discapacitat i inclusió.

    Al finalitzar la presentació es va dur a terme una dinàmica participativa amb representants de les institucions col·laboradores, i en la que van pendre part també estudiants i persones que han patit l’exclusió en primera persona, com un immigrant, un transexual o un persona amb problemes de salut mental.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    centres de recerca Inclusió Universitat Autònoma de Barcelona
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El doble grau de física i matemàtiques repeteix com el grau amb la nota de tall més alta: un 13,31
    Next Article
    Actualitat
    Feminisme als CRAE: una assignatura oblidada però necessària per erradicar violències
    Víctor Saura
    • X (Twitter)

    Periodista i professor de secundària. Exdirector del Diari de l'Educació i secretari de la Fundació Periodisme Plural. Autor de 'Aquest confús i desigual món explicat als joves' (Octaedro)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}