Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    La UdL posa en marxa un procés participatiu per elaborar un nou pla d’igualtat

    João Françafebrer 24, 20143 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Una estudiant amb materials de la UdL amb material de campanya dels estudis universitaris sobre estereotips de gènere / UdL
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Una estudiant amb materials de la UdL amb material de campanya dels estudis universitaris sobre estereotips de gènere / UdL
    Una estudiant amb materials de la UdL amb material de campanya dels estudis universitaris sobre estereotips de gènere / UdL

    La Universitat de Lleida ha posat en marxa un procés participatiu per elaborar el seu segon pla d’igualtat. Les tres línies estratègiques d’aquest nou pla seran la conciliació entre la vida professional, familiar i personal, la introducció de la perspectiva de gènere en la docència, la recerca i la gestió, i l’eradicació de la violència de gènere.

    Maika Molina, gestora d’igualtat d’oportunitats del Centre Dolors Piera de la UdL, explica que “els plans d’igualtat són un conjunt de mesures, adoptades després de fer un diagnòstic de situació, tendents a assolir a una empresa o institució la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes i a eliminar la discriminació per raó de sexe”.

    “Volem que s’elabori per un procés totalment participatiu de tota la comunitat universitària, per això hem posat a votació una sèrie de temàtiques i de mesures per a l’elaboració del segon pla, i després es crearan comissions per desenvolupar cadascuna de les tres línees”, assegura Molina, que explica que el primer pla, a diferència d’aquest, va ser elaborat pel Centre Dolors Piera, responsable per les polítiques d’igualtat, i després negociat amb els Sindicats i el Consell de Direcció de la Universitat.

    La gestora d’igualtat d’oportunitats explica que la majoria de mesures de conciliació del primer pla no es van poder dur a terme, algunes per manca de finançament, i altres perquè depenien de múltiples departaments i serveis, i assegura que això va ralentir la seva aplicació. Ara en canvi, volen concretar més com s’aplicarà cada mesura i quin departament se’n responsabitzarà.

    Preocupació per la violència de gènere

    D’altra banda, Maika Molina remarca com un èxit del primer pla d’igualtat l’aprovació d’un protocol d’actuació en casos de violència de gènere, com els que s’han aprovat també en altres centres. El 2012 el Centre Dolors Piera va identificar l’abast de situacions de violència a la UdL. “Es va fer un estudi per detectar la percepció de l’alumnat de la UdL sobre la violència de gènere, i una de les principals conclusions que vam treure va ser que l’alumnat no sabia distingir la violència psicològica en l’àmbit de la parella”, explica Molina.

    La conclusió més preocupant per les autores de l’estudi era que només un 36% de l’alumnat enquestat identificava la gelosia com a negativa per a la relació de parella. A més, un 40% acceptaria el perdó i la voluntat de canvi d’actitud de la persona estimada després d’un cas d’agressió; un 28% no veia cap inconvenient en el fet que la seva parella vulgui saber què fa en tot moment; un 22% tampoc troba malament que li impedeixi parlar amb altres persones; i fins i tot, un 10% justificaria que un home agredís la seua parella.

    Per altre banda, el 88% de les persones enquestades desconeixien la política de prevenció i actuació de la UdL en temes de violència de gènere. Per tot això, una de les propostes que sotmeten a valoració de la comunitat universitària de cara al nou pla és la creació d’una xarxa d’estudiants contra la violència de gènere. “Volem comptar amb estudiants que puguin ser referents en les seves facultats, als quals acudir en cas de necessitat, que derivarien els casos al Centre, que és qui actua en aquestes qüestions”, planteja Maika Molina.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Centre Dolors Piera gènere Igualtat participació Universitat de Lleida violència de gènere
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous ArticleÉs perjudicial per als infants passar llargues jornades a l’escola?
    Next Article
    Actualitat
    La inclusió 20 anys després de la Declaració de Salamanca
    João França
    • Website
    • X (Twitter)

    Periodista. Ex-redactor en cap de Catalunya Plural

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Anàlisi
    Tria pragmàtica de places MIR

    maig 16, 2025

    Actualitat
    Equitat i bretxa de gènere, assignatures pendents a la universitat

    maig 2, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}