Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    L’enrenou del calendari

    Josep Manuel Pratsmarç 3, 20223 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Podria haver estat l’anunci de la gratuïtat real de totes les places escolars del Servei d’Educació de Catalunya, en particular de la concertada (o d’una planificació, que té, per poder-ho fer). O bé que deixarà d’assetjar les escoles concertades. O bé que equipararà les condicions laborals de tots els mestres del Servei d’Educació de Catalunya. O fins i tot que el curs vinent es posaran tots els recursos per posar en marxa el decret 150/2017 (2017!!) per la inclusiva. O bé que ampliaran la plantilla dels EAP per poder atendre tot l’alumnat, fins i tot el de la concertada. O bé que proposarà un currículum complet i exigent en coneixements i competències lingüístiques i humanístiques.

    Aquestes serien algunes de les decisions transformadores que podria prendre el conseller sense preguntar a ningú, perquè forma part de la seva capacitat com a govern, i perquè seria simplement complir amb la normativa en vigor, que per això forma part de l’executiu, la funció del qual és complir i fer complir les lleis i normes.

    Hauria d’haver consultat a la comunitat educativa el tema del calendari? Doncs diria que sí. Bàsicament perquè és una decisió que afecta tota la comunitat educativa. No només pel sol fet d’avançar l’inici de curs, sinó perquè l’ordre que va comentar preveu un horari compactat al setembre que trastorna organitzativament tot el que hem viscut fins ara.

    Comencem el 5 de setembre sí o sí, ja pot dir el que vulgui la comunitat educativa, que ho haurà de fer a misses dites i per via d’urgència, escamotejant el debat serè i autèntic que sempre es fa al Consell Escolar de Catalunya

    És conegut, vox populi, que els pares ens queixem que els infants tenen moltes vacances del juny al setembre. Però seria interessant poder escoltar què hi diem les famílies (sí a avançar l’inici de curs, però alerta amb quina solució s’aterra la proposta per a les tardes de setembre); què hi diu el professorat (temps de preparació d’un curs amb canvis curriculars profunds); què hi diu el personal auxiliar, d’administració i serveis, o de suport educatiu; què hi diu el món del lleure educatiu, amb qui (potser) es vol comptar per resoldre precipitadament el problema plantejat; què hi diu el món municipal, que es trobarà a les seves esquenes diferents serrells a solucionar i/o finançar.

    Però no. Sí o sí comencem el 5 de setembre, i ja pot dir el que vulgui la comunitat educativa. I a més, que ho faci forçadament a misses dites i per via d’urgència, escamotejant el debat serè i autèntic que sempre es fa al Consell Escolar de Catalunya. El CEC és l’organisme superior de consulta i participació de la comunitat educativa, i ha de ser consultat sobre aquest tema. Els seus dictàmens són preceptius, però no vinculants. Per tant ha de ser consultat (sense això la normativa no seria vàlida). I, això sí, el conseller pot tenir en compte o no les seves consideracions, propostes i recomanacions sovint assenyades i reflexionades per la millora del sistema.

    Senyor conseller, no és la manera. La seva oferta de diàleg permanent es contradiu amb els fets. Negociar i debatre amb els fets ja consumats no és propi de la tradició democràtica. Avingui’s al que la comunitat educativa en bloc li demana des de fa tres setmanes. No es parla de res més i tenim molts temes pendents. Els defuig?

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    calendari escolar Escola concertada opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Afectació de l’avançament del calendari en l’FP
    Next Article
    Actualitat
    Les mesures del Pacte contra la Segregació Escolar comencen a donar (petits) resultats
    Josep Manuel Prats

    Advocat. President de Fapel i membre promotor de Bastiments, Educació i País. Forma part del Consell Escolar de Catalunya

    Related Posts

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025

    Opinió
    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    maig 14, 2025

    1 comentari

    1. Martí Teixidó, pedagog dr. on març 7, 2022 6:40 pm

      Calendari i horari escolar. Assumpte de pedagogia.
      http://politicadeducacio-comunicactiva.blogspot.com/2022/02/calendari-i-horari-escolar-assumpte-de.html

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.