Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Les diferències culturals determinen els resultats dels tests d’intel·ligència

    Agència SINCmarç 13, 20142 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    La mateixa prova pot mesurar diferents funcions cognitives en persones de diferents cultures / CC-by stevendepolo (Flickr)
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Per estudiar i explicar les diferències culturals en el rendiment de les proves d’intel·ligència, científics pertanyents al Centre d’Investigació Ment, Cervell i Comportament (CIMCYC) de la Universitat de Granada van realitzar un estudi amb 54 persones d’entre 18 i 54 anys, de les quals 27 eren espanyoles i les altres 27 marroquins residents a Espanya.

    Els grups van ser seleccionats amb la intenció que entre tots dos existissin diferències culturals, ja que parlaven diferents idiomes (castellà enfront de l’àrab), religió (cristians enfront de musulmans), tenen diferents tradicions i procedeixen de continents molt diferents (Europa davant Àfrica) .

    A ambdós grups se’ls hi van aplicar diferents proves relacionades amb les seves capacitats intel·lectuals, com un test d’intel·ligència no verbal i diverses proves neuropsicològiques, que mesuren funcions com la memòria visual, memòria verbal i funcions executives.

    La mateixa prova mesura funcions cognitives diferents

    Malgrat que els dos grups estaven igualats en edat, sexe, nivell educatiu i nivell socioeconòmic, els resultats van demostrar que el grup espanyol va obtenir un quocient intel·lectual més alt que el grup marroquí en el test d’intel·ligència no verbal.

    A més, les habilitats neuropsicològiques utilitzades en cada subtest de la prova d’intel·ligència van dependre clarament del país d’origen de cada persona. En altres paraules, la mateixa prova pot mesurar diferents funcions cognitives en persones de diferents cultures.

    A la llum dels resultats d’aquest treball, els autors indiquen que les proves no-verbals no es poden considerar com a proves lliures de cultura i confirma la importància de validar les proves en el seu context cultural.

    Aquest article es troba entre els deu més descarregats i llegits el 2014 a la revista Archives of Clinical Neuropsychology.

    Referència bibliogràfica:

    Fasfous, A. F., Hidalgo-Ruzzante, N., Vilar-López, R.,Catena-Martínez, A., &  Pérez García, M. (2013). Cultural Differences in Neuropsychological Abilities Required to Perform Intelligence Tasks. Archives of Clinical Neuropsychology 28 784–790. DOI:10.1093/arclin/act074

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    avaluació multiculturalitat proves d'intel·ligència proves estandaritzades
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    El projecte Nociones Comunes: comunitats d’aprenentatge, aula virtual i moviments de transformació
    Next Article
    Actualitat
    “Aquí són els mateixos estudiants els que ens expliquen tots els detalls de la carrera!”
    Agència SINC

    Related Posts

    Anàlisi
    Nostàlgia pels estius dels noranta a l’adolescència

    maig 6, 2025

    Opinió
    Si no planifiques no saps on vas (ni tampoc d’on vens)

    abril 28, 2025

    Opinió
    ‘Adolescence’ posa el focus en el malestar juvenil: educar en valors democràtics per revertir-lo

    abril 23, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.