Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Les escoles cooperatives enceten el camí per crear una xarxa d’innovació

    Actualitat
    Les escoles cooperatives enceten el camí per crear una xarxa d’innovació

    Víctor Saurasetembre 30, 20183 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Inauguració del curs de FeCEC
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Inauguració del curs de FeCEC | Foto: FeCEC

    Les escoles cooperatives reforcen els seus lligams i es proposen desenvolupar una xarxa d’innovació al llarg d’aquest curs. Així es va anunciar dijous passat, en l’acte d’inauguració del curs escolar de la Federació de Cooperatives d’Ensenyament de Catalunya (FeCEC), que va comptar amb la participació de representants dels 42 centres que en formen part. “Aquest és un pas més dins d’un procés de reflexió estratègica que fa més d’un any que portem fent, a fi de donar visibilitat al nostre model d’escola cooperativa amb vocació pública i social”, explica Joan Segarra, director de la FeCEC.

    De fet, la xarxa d’innovació EscolaCoop 2020 s’imbricarà amb altres xarxes, ja que alguns dels centres que pertanyen a la FeCEC participen també en programes com Escola Nova 21 o a la Fundació Trams. “La intenció és que cap dels nostres centres es quedi enrere, perquè nosaltres volem parlar d’innovació, però també parlem d’igualtat i d’equitat”, diu Segarra, el qual subratlla com a marc de referència “els 10 principis de l’escola cooperativa” que la federació va renovar fa un any, com a primer pas d’aquest procés de reflexió estratègica. Durant els pròxims mesos, afegeix, per una banda la federació desenvoluparà un mapa sobre la realitat de les cooperatives d’ensenyament de Catalunya i per una altra s’iniciarà “un procés d’acompanyament de forma personalitzada a les escoles, a fi de refermar els eixos dels 10 principis, la qual cosa es traduirà en fer un diagnòstic i unes propostes de millora”. Tot plegat culminarà amb la constitució formal de la Xarxa EscolaCoop 2020.

    “El debat sobre quines escoles tenen concert i quines no es tornarà a obrir, i com a moviment cooperativista volem ser-hi, volem donar a conèixer el nostre valor afegit, i volem fer la nostra proposta”, diu Segarra, que apunta que en altres països hi ha escoles públiques amb gestió cooperativa. Les 42 escoles cooperatives que formen part de la FeCEC sumen més de 17.000 alumnes, 2.000 professionals i 6.000 socis. En conjunt, pel curs 2018-19 van oferir 1.142 places de P-3.

    Així mateix, durant aquest curs escolar es mantindran les activitats de formació -les matinals cooperatives-, els jocs cooperatius entre els alumnes de 5è de primària de les escoles cooperatives, els jocs florals i, en especial, el projecte d’acompanyament en la creació de cooperatives d’alumnes i la Federació de Cooperatives d’Alumnes de Catalunya. En paraules de president de la FeCEC, Josep M. López Fumat, les cooperatives d’alumnes “són la nostra punta de llança (…) Les cooperatives necessitem cooperativistes, necessiten persones que vulguin portar endavant els valors cooperatius i qui millor que els nostres alumnes que viuen des de petitons els valors de la Cooperació”.

    Les cooperatives: professorat implicat

    L’acte d’inauguració del curs de les escoles cooperatives va reunir representants de les cooperatives d’ensenyament, entitats del cooperativisme i institucions públiques a la Casa Golferichs de Barcelona. També va comptar amb la participació del secretari de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament, Carles Martínez, que va clausurar l’acte felicitant i encoratjant els equips de professionals de les escoles cooperatives a continuar implicats fortament en els projectes i programes educatius atès que “diferents estudis demostren que, a més qualitat del professorat i més compromís d’aquest en els projectes educatius, els resultats acadèmics dels alumnes són millors”.

    L’acte també va comptar amb una conferència divulgativa de la mà d’Andreu Gatuellas Gassó (foto) sobre les emocions, el cervell i el rendiment professional. I va finalitzar amb un tastet musical a càrrec del Pol Cano, exalumne de l’escola Institució Montserrat, el qual va interpretar tres peces al piano.

    Conferència del president de la FeCEC, Josep M. López Fumat | FeCEC

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    cooperativisme EscolaCoop 2020 Escoles cooperatives Innovació educativa
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Dissenyar espais per jugar a la ciutat: els qui en saben més hi participen?
    Next Article
    Actualitat
    Milers d’estudiants es manifesten per reclamar unitat i reivindicar els resultats del referèndum
    Víctor Saura
    • X (Twitter)

    Periodista i professor de secundària. Exdirector del Diari de l'Educació i secretari de la Fundació Periodisme Plural. Autor de 'Aquest confús i desigual món explicat als joves' (Octaedro)

    Related Posts

    Actualitat
    Les claus per reduir l’abandonament escolar prematur a Barcelona

    juny 23, 2025

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Opinió
    L’art de celebrar amb art

    maig 7, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}