Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Les escoles intervingudes per auditories pedagògiques milloren els seus resultats per sobre de la mitjana

    Pau Rodríguezjuny 13, 20144 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Foto: Edu Bayer.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Tot just aquest curs 2013-2014 el departament d’Ensenyament ha intervingut 96 centres educatius amb greus problemes de fracàs escolar, però les conseqüències d’aquests treballs ja es comencen a notar aquest mateix any, en els resultats de l’avaluació de competències bàsiques de sisè de primària, que s’han presentat aquest divendres. L’aplicació de les denominades auditories pedagògiques, que han de servir per diagnosticar l’origen dels mals resultats i solventar-los, han començat a donar els seus fruits abans inclús de saber-se quines són les solucions que proposen.

    Segons els resultats de les proves externes de la Generalitat, la nota de català, per exemple, dels alumnes d’aquests centres passa de 53,1 punts el curs 2013 a 62,6 punts en l’actual curs. Un augment de 9,5 punts, molts superior a la millora generalitzada de la resta de centres, que és de 5 punts -de 65,4 a 70,4 punts de mitjana. En les altres matèries avaluades -castellà, matemàtiques i anglès- el creixement és molt similar. El més espectacular és el de matemàtiques: de 58,9 punts arriben als 71 enguany, el quposa un increment 6,3 punts superior a la resta d’escoles catalanes.

    Però com s’explica aquesta progressió? Les auditories pedagògiques, que serveixen per identificar quines són les causes que porten a alguns centres a tenir un 30% de l’alumnat que no assoleix generalment les competències bàsiques, tot just s’han començat a aplicar aquest curs. A més, ni tan sols s’ha donat encara resposta a les demandes dels centres, sinó que l’auditoria ha passat la fase de diagnòstic compartit -entre els professionals del centre i els auditors- i, de cara al proper setembre, la Generalitat haurà d’intentar complir amb els requeriments de les escoles.

    La consellera ha explicat aquest fenomen argumentant que la sola intervenció de la Generalitat és un factor “motivacional” per als equips docents dels centres, que “s’han sentit acompanyats” en la seva tasca, segons ha explicat Rigau. Això i la formació i assessorament que se’ls ha ofert composarien la palanca que ha servit per a millorar el seu rendiment, en opinió del departament d’Ensenyament.

    Pel que fa a aquestes 96 escoles, Ensenyament ja ha avançat algunes de les demandes que els han fet arribar i que en molts casos, segons Rigau, se satisfaran. Més dotacions de personal, la possibilitat de perfilar places, materials i informació, canvis organitzatius i alguns carrecs nous -com una persona que controli l’absentisme- seran algunes de les mesures que farà possible Rigau en algunes d’aquestes escoles.

    Millora generalitzada amb desigualtats encara manifestes

    Els resultats globals de competències bàsiques a Sisè de Primària, presentats aquest divendres, reflexen una lleugera millora del rendiment dels alumnes catalans respecte del curs passat. Els més de 70.000 nens i nenes que han estat avaluats presenten notes mitjanes al voltant del 75 punts en català i castellà, i de 81 i 75 punts en matemàtiques i anglès, respectivament. Aquests resultats són entre 2 i 5 punts superiors als del 2013, segons la matèria.

    El nombre d’alumnes que presenta un nivell baix també ha decrescut -excepte en llengua castellana-, però en alguns casos, com en l’anglès, segueix estan per sobre del 15% del total, un volum de fracàs superior a l’objectiu que s’ha fixat la Generalitat de cara al 2018.

    Les desigualtats afloren quan s’analitzen els resultats en funció de l’entorn socioeconòmic i cultural dels centres. Així, el fracàs dels centres de complexitat alta es troba entre el 25 i el 30% -un de cada quatre suspèn, com a mínim-, mentre que en els centres d’entorns més favorables els suspensos queden per sota del 10%. També en l’àmbit del fracàs destaca que les escoles públiques el pateixen molt més -el doble, aproximadament- que les privades.

     

     

     

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Rigau anirà a la mobilització de Somescola.cat en defensa de la immersió
    Next Article
    Actualitat
    Gomendio planteja canviar beques per préstecs quan Espanya és dels països europeus amb menys ajuts
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}