Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Les places de docents ‘amb perfil’ segueixen pujant però tendeixen a estabilitzar-se

    Redacciósetembre 9, 20212 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El curs 2019/20 va començar amb 6.989 places perfilades, una xifra que representava el 9,6% de la plantilla que hi havia en aquell moment. El curs anterior (2018/19) havien estat 5.460, i l’anterior (2017/18) 4.260. Segons informa el Departament d’Educació, el curs 2021/22 aquestes places s’eleven a 8.441, que són el doble que fa quatre cursos [no tenim dades del curs 2020/21] i representen el 10,92% del total de la plantilla d’enguany en els centres de titularitat pública.

    La línia evolutiva sembla indicar que cada any s’han anat afegent prop d’un miler de llocs de treball específics al sistema d’educació públic, una xifra que tendeix a alentir-se en els dos últims cursos. Així, si fins fa dos anys el ritme de creixement d’aquests llocs de treball específics era de més del 20% d’un curs a un altre, la xifra d’enguany respecte a la de fa dos anys representa un increment del 20,7%.

    La possibilitat de crear places específiques (que, per tant, no segueixen l’ordre de la llista d’inscrits a la borsa de treball del Departament) la tenen les direccions dels centres educatius des de l’aprovació del decret de plantilles (2014). Es tracta d’una opció que pot arribar a suposar fins al 50% de la plantilla d’un centre, que l’administració i moltes direccions defensen com una eina per cohesionar equips i consolidar projectes, i que a la vegada és molt criticat per pràcticament tots els sindicats de docents, ja que consideren que fomenta l’amiguisme i pertorba la democràcia als claustres.

    En la roda de premsa d’inici de curs, el conseller Gonzàlez-Cambray la va tornar a defensar: “Des del Departament d’Educació –va dir– entenem que moltes incorporacions als centres educatius, funcionaran millor si ja d’inici tenen la motivació, l’actitud i el perfil per ocupar aquell lloc de treball. I, per tant, sense vulnerar cap tipus de procés d’accés, i respectant les llistes, sí que permetem als centres educatius que, dins d’uns marges, puguin fer aquesta selecció d’aquest mestre amb un perfil determinat. Seguirem apostant per això, però, com no pot ser d’una altra manera, les decisions les han de prendre els centres educatius i és cada centre educatiu qui decideix si aquella plaça l’agafa perfilada o directament de la borsa”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Decret de plantilles places perfilades
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    “Avui ja és demà”: Per què procrastinem?
    Next Article
    Actualitat
    Experts nacionals i internacionals reivindiquen el llegat de Ferrer i Guàrdia, 120 anys després
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    El perill d’un concert sense perill

    febrer 28, 2025

    Actualitat
    Polèmica davant la proposta d’Educació de començar les classes el 8 de setembre

    febrer 18, 2025

    Actualitat
    La matrícula viva, nou criteri d’Educació per plafinicar l’oferta de places i reduir ràtios

    febrer 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.