Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Les proves externes es tanquen amb un boicot de més de 700 famílies

    Redacciómaig 15, 20153 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Insubmissió a les proves de la LOMCE a l'escola Auró
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els alumnes de Tercer de Primària s’han sotmès fins aquest divendres a una sèrie de proves externes per copsar el seu nivell de llengua i matemàtiques. Tots els alumnes? No. Més de 700 famílies, segons els comptes de la Xarxa d’Escoles Insubmisses, en més d’una trentena d’escoles d’arreu de Catalunya, s’han negat a sotmetre els seus fills a aquests tests. D’una banda, perquè consideren que els tests formen part del desplegament de la llei Wert, i de l’altra, perquè desconfien de l’ús que es pugui fer dels resultats de les proves.

    De res ha servit que el departament d’Ensenyament assegurés que es tracta d’unes proves similars a les que ja es venen fent en els darrers anys a final de Quart i Sisè de Primària, per fer un diagnòstic de les competències bàsiques dels alumnes. Tampoc no ha convençut a aquestes famílies les paraules de la consellera Irene Rigau afirmant que en cap cas la informació derivada dels exàmens serviria per elaborar rànquings entre els centres educatius. De fet, la Generalitat ha subratllat en més d’una ocasió que aquestes proves no formen part de l’aplicació de la LOMCE, malgrat que s’han situat a Tercer de Primària tal com preveu la llei Wert.

    En aquest sentit les famílies demanaven al departament que desobeís la reforma educativa aprovada pel PP, seguint els passos de comunitats autònomes com Astúries, que s’ha negat a celebrar les proves, o Andalusia, que ha intentat esquivar la llei amb una mena de diagnòstics d’avaluacions continuades. Com les proves, la campanya de desobediència acaba també aquest divendres amb la celebració d’un recital poètico-legislatiu a les portes del departament d’Ensenyament.

    La insubmissió a les proves ha estat desigual en els diferents territoris i a vegades dins els propis centres. De fet, segons la XEI, es podria considerar que la casuística de cada centre ha estat molt particular. Hi ha hagut escoles que s’han negat frontalment a fer les proves i hi ha hagut AMPA que han capitanejat la desobediència; hi ha hagut famílies que no han portat els seus fills a cap de les proves i d’altres que no els han portat només en alguna d’elles; hi ha hagut centres que han patit les reprimendes de la inspecció i d’altres que sols han hagut de comunicar-los les absències; hi ha hagut famílies que ja estaven informades del calendari de les proves d’altres que han hagut d’improvisar la desobediència per manca de detalls per part del seu centre.

    Des d’Ensenyament s’ha insistit fins ara en la importància que tots els nens i nenes se sotmetessin a aquestes proves diagnòstiques, però no han comunicat quines mesures preveuen per als que no les han fet.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La LOMCE, paraula per paraula: molta “avaluació” i poca “creativitat” i “innovació”
    Next Article
    Actualitat
    ¡Deixeu que els nens votin (o almenys que participin)!
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.