Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » L’estigmatització dels joves amb dificultats

    Opinió
    L’estigmatització dels joves amb dificultats

    Núria Terés i Bonetabril 10, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    És fàcil l’etiquetatge, massa fàcil! Sembla que per entendre l’altre, sobretot el diferent, necessitem atribuir unes característiques que el defineixin: “no pot”, “és hiperactiva”, “no sap”, “s’hi esforça”, “no vol”, “no escolta”, “molesta”, “es distreu”, … I s’acaba classificant l’alumnat que se surt de la normalitat a través d’etiquetes, que sovint generalitzen les evidències i fins i tot acaben no responent a la realitat, però serveixen per estandarditzar respostes. Altres vegades són necessitats de l’educador o de la professora per simplificar atencions educatives.

    La marca que sovint enganxem a la solapa de molt del nostre alumnat, ens coarta la creativitat relacional i ens retalla les expectatives, tan imprescindibles en tot acte educatiu. Les inseguretats dels adults ens porten a la simplificació de les possibilitats de l’altre i de les pròpies.

    En els nois i noies amb trastorns mentals és on les empremtes que deixen les etiquetes poden fer més mal. Ens anticipem a les respostes que pensem que tindran i ens porten a les profecies autocomplides, és a dir, a fer lectures del que està passant no pas des de la realitat sinó de la predestinació del full de ruta que han de complir segons l’etiqueta que porten. Aquesta marca ofega, com una gran llosa i a part de reduir les expectatives d’un i dels altres, va limitant i autolimitant la vida plena.

    I què és educar? Doncs eliminar els estigmes i les marques sobre els joves, especialment sobre els que més pateixen, els que no poden, no saben, no tenen, per rescatar tot el positiu que porten i ajudar-los a somiar, tocar la lluna, deixar créixer tot allò de bo i solidari que els permetrà trobar un lloc en la societat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La història de Marie Heurtin: la relació educativa en una situació límit
    Next Article
    Actualitat
    “Una nena venia a casa cada dia perquè les meves filles tinguessin llibres per estudiar”
    Núria Terés i Bonet

    Related Posts

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025

    Opinió
    El dilema del currículum català de batxillerat

    desembre 9, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.