Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Què diuen les i els docents dels seus problemes

    Pablo Gutiérrez de Álamo

    “Històries de l’escola”: una mirada sobre l’educació a Catalunya

    Yeray García

    El Pacte Nacional per la Llengua no canvia el model d’ensenyament de les llengües

    Martí Teixidó

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    L’art de celebrar amb art

    Inma Buñuales Rodriguez
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    L’estigmatització dels joves amb dificultats

    Núria Terés i Bonetabril 10, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    És fàcil l’etiquetatge, massa fàcil! Sembla que per entendre l’altre, sobretot el diferent, necessitem atribuir unes característiques que el defineixin: “no pot”, “és hiperactiva”, “no sap”, “s’hi esforça”, “no vol”, “no escolta”, “molesta”, “es distreu”, … I s’acaba classificant l’alumnat que se surt de la normalitat a través d’etiquetes, que sovint generalitzen les evidències i fins i tot acaben no responent a la realitat, però serveixen per estandarditzar respostes. Altres vegades són necessitats de l’educador o de la professora per simplificar atencions educatives.

    La marca que sovint enganxem a la solapa de molt del nostre alumnat, ens coarta la creativitat relacional i ens retalla les expectatives, tan imprescindibles en tot acte educatiu. Les inseguretats dels adults ens porten a la simplificació de les possibilitats de l’altre i de les pròpies.

    En els nois i noies amb trastorns mentals és on les empremtes que deixen les etiquetes poden fer més mal. Ens anticipem a les respostes que pensem que tindran i ens porten a les profecies autocomplides, és a dir, a fer lectures del que està passant no pas des de la realitat sinó de la predestinació del full de ruta que han de complir segons l’etiqueta que porten. Aquesta marca ofega, com una gran llosa i a part de reduir les expectatives d’un i dels altres, va limitant i autolimitant la vida plena.

    I què és educar? Doncs eliminar els estigmes i les marques sobre els joves, especialment sobre els que més pateixen, els que no poden, no saben, no tenen, per rescatar tot el positiu que porten i ajudar-los a somiar, tocar la lluna, deixar créixer tot allò de bo i solidari que els permetrà trobar un lloc en la societat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La història de Marie Heurtin: la relació educativa en una situació límit
    Next Article
    Actualitat
    “Una nena venia a casa cada dia perquè les meves filles tinguessin llibres per estudiar”
    Núria Terés i Bonet

    Related Posts

    Opinió
    El bullying que no fa soroll

    maig 16, 2025

    Opinió
    Greus fets de violència sexual cap a una menor d’edat sota la guarda de l’administració

    maig 14, 2025

    Opinió
    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    maig 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.