Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    L’estiu: oportunitat o miratge per als infants?

    Maria José Rubiojuny 3, 20252 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    L’estiu és per a molts infants temps de llibertat, jocs i descobertes. No obstant, a Catalunya aquesta realitat no és compartida per tothom. Amb el tancament de les escoles, molts infants es troben sense accés a espais educatius, d’oci i de suport essencials.

    Quan arriba l’estiu, el que hauria de ser un període de creixement i aprenentatge esdevé una època marcada per les desigualtats i la pèrdua d’oportunitats. Segons l’Observatori de la Infància, aproximadament el 20% dels nens i nenes no tenen accés a activitats educatives i lúdiques durant aquesta temporada. Aquesta situació agreuja les diferències educatives i socials, especialment en comunitats ja vulnerables.

    El lleure educatiu és una eina fonamental pel desenvolupament integral dels infants. Casals, colònies i activitats comunitàries fomenten l’autonomia, les habilitats socials i el vincle amb l’entorn. Són espais on els infants poden créixer de manera segura i significativa, evitant situacions de soledat i inactivitat quan les escoles tanquen.

    Tothom hauria de poder gaudir del dret a divertir-se, aprendre i menjar bé quan les escoles tanquen

    L’estiu també posa de manifest un problema estructural greu: la pobresa infantil. Durant el curs escolar, molts infants tenen garantida una alimentació adequada gràcies als menjadors escolars, però quan arriben les vacances, moltes famílies es troben sense recursos per cobrir aquestes necessitats bàsiques. 

    Des del tercer sector, fa anys que es treballa per fer front a aquesta situació. Projectes com el Casal d’Estiu Tria, de la Fundació Comtal, donen una resposta completa: combinen activitats lúdiques i educatives amb un entorn acollidor, suport emocional i àpats saludables per a 100 infants i joves durant l’estiu.

    Tothom hauria de poder gaudir del dret a divertir-se, aprendre i menjar bé quan les escoles tanquen. Fer-ho possible no és una qüestió tècnica, sinó de voluntat política i social. Cal que les institucions s’hi impliquin garantint que totes les beques d’estiu arribin al 100% de les famílies que ho necessiten i donin suport estable i recursos a les entitats socioeducatives que fan aquesta feina dia rere dia.

    Fem que l’estiu sigui una oportunitat real per créixer i gaudir —i no un miratge— per a la infància.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    educació en el lleure Estiu infància Lleure Lleure educatiu opinió pobresa infantil vacances Vacances d'estiu vacances escolars
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    No és país per a grasses: Ozempic i el règim del «body horror»
    Next Article
    Anàlisi
    Desubicat, empastillat i sol a la gran ciutat
    Maria José Rubio

    Responsable de comunicació de la Fundació Comtal

    Related Posts

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Entrevista
    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    juny 4, 2025

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}