Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » L’ètica com a testimoniatge de l’escola cristiana

    Opinió
    L’ètica com a testimoniatge de l’escola cristiana

    Marta Pomésmarç 27, 20252 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El passat mes de novembre, la Fundació Escola Cristiana de Catalunya en col·laboració amb l’Institut Borja de Bioètica-URL, va constituir el Comitè d’Ètica d’Educació amb la voluntat d’orientar, sensibilitzar i assessorar en qüestions d’ètica a les institucions i persones vinculades al món educatiu.

    Aquesta tasca és ben necessària en el context social i educatiu en el que ens trobem. Un context complex, d’evolució constant. Les incerteses i les inquietuds són presents en el dia a dia. Dubtes i qüestions sobre la identitat de gènere, el final de vida, la intel·ligència artificial, la justícia social, la inclusió i la diversitat… ja són presents a l’aula i això suposa que es donin situacions i reptes en el dia a dia que requereixen d’una reflexió acurada, d’una mirada ètica pensada.

    En temps d’incertesa és quan es fa més important fer presents els trets essencials que defineixen una institució. Allò que la fa ser el que és, la seva essència. És a dir la seva identitat: el seu sentit últim, per tal de mantenir el rumb  i l’autenticitat en el seu fer del dia a dia. Que les actuacions siguin expressió dels valors que defineixen la institució, reforça la seva identitat i credibilitat.

    Són els testimonis i les seves accions que fan que comprenguem el sentit dels principis ètics, esdevenint així orientacions per a nosaltres. És sent exemple d’aquesta sensibilitat ètica, sent exemple de la necessitat d’escolta i de la reflexió pensada, sent exemple de la inquietud pel bé de la comunitat; que s’educa en aquests valors.

    Que les actuacions siguin expressió dels valors que defineixen la institució, reforça la seva identitat i credibilitat

    I és que com diu Joan-Carles Mèlich, al seu meravellós llibre Filosofia de la Finitud, “L’ètica no es pot ensenyar amb raons, amb conceptes. La paraula ètica és la paraula testimonial”.

    En definitiva, si una institució recorre a un comitè ètic, en aquest cas, si una escola fa una consulta al Comitè d’Ètica d’Educació; transmet una sensibilitat i inquietud ètica; manifesta tenir consciència de la complexitat i profunditat de certa situació; expressa recerca de rigor i fonaments en el fer i decidir.

    Fa present, amb aquest acte, que té la voluntat de dedicar temps a l’escolta de l’altre i a la reflexió pel bé de la comunitat, significant valors com el diàleg i el respecte.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Escola Cristiana Ètica Fundació Escola Cristiana opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    El meu batxillerat o la selecció com a norma
    Next Article
    Reportatge
    La pràctica artística, terreny propici per a la inclusió
    Marta Pomés

    Coordinadora del Comitè d’Ètica d’Educació de la FECC i coordinadora de cursos i membre de l’equip acadèmic de l’Institut Borja de Bioètica – URL

    Related Posts

    Opinió
    Ni la Història és només una assignatura ni el Mal és només Auschwitz

    juliol 1, 2025

    Opinió
    Com cuidem els mestres?

    juliol 1, 2025

    Opinió
    D’etiquetes i diagnòstics  

    juny 30, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}