Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    La inestabilitat de les plantilles penalitza els centres de màxima complexitat

    Ana Basanta
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Maria Teresa Codina, Doctora Honoris Causa per la UVic-UCC

    Redacciómaig 2, 20182 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Maria Teresa Codina serà anomenada Doctora Honoris Causa per la Universitat de Vic
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La mestra Maria Teresa Codina serà anomenada Doctora Honoris Causa per la Universitat de Vic el proper dia cinc de juny, coincidint amb el quarantè aniversari de la Facultat d’Educació d’aquest centre. Codina serà apadrinada pel degà de la Facultat, Eduard Ramírez, i el professor i exdegà, Joan Soler. El nomenament es farà a causa de la tasca de la mestra en la renovació pedagògica de Catalunya, ja que “ella i la seva generació van ser els impulsors dels fonaments de l’educació activa del primer terç del segle XX, amb una gran influència en la transició i la primera etapa de la democràcia”, segons afirma la Universitat de Vic.

    Aquest serà el primer Doctorat Honoris Causa de Codina, que va ser la fundadora de l’Escola Thalita i l’Associació de Mestres Rosa Sensat. Thalita va ser una “fita important en el moviment de renovació pedagògica”, que en ple franquisme va treballar per recuperar la tradició catalana anterior al 1939. El centre va proposar una metodologia basada en el treball en equip, la relació amb l’entorn, la participació de mestres i famílies i, tot plegat, en llengua catalana.

    Pel que fa a Rosa Sensat, va ser el 1965 quan Codina i sis persones més van fundar l’Escola de Mestres, convertida avui en associació. Igualment, Codina és reconeguda per la seva lluita pel dret a l’educació i la igualtat d’oportunitats, degut a la seva tasca a l’escola Avilar Chavorrós al barri de Can Tunis i, més endavant, al centre d’ensenyament secundari adaptat Xavó-Xaví. Degut a aquest bagatge, Codina va rebre l’encàrreg del Departament d’Ensenyament de dirigir programes d’acció especial, educació compensatòria i educació en la diversitat.
    Entre les seves publicacions destaquen Educar en temps difícils. Talitha, 1956-1074 (Eumo Editorial, 2008); la publicació col·lectiva La renovació pedagògica a Catalunya des de dins (1940-1980) (Rosa Sensat/Edicions 62, 2001); Gitanos de Can Tunis 1977-1983: Crónica de un proceso educativo (Mediterrània, 2000), i El adolescente marginal: Escuela y trabajo (Rosa Sensat, 2001).

    Ha estat mereixedora del premi Ramon Llull d’experiències pedagògiques (1979), el Premi Ramon Fuster a la seva trajectòria professional (1995), el Premi Hidalgo de Presència Gitana (1983) i el I Premi Catalunya d’Educació (2001).

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    doctora honoris causa Maria Teresa Codina Universitat de Vic
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Deu reflexions que esquerden el relat sobre l’adoctrinament
    Next Article
    Actualitat
    Cap família de l’Institut El Palau va presentar queixa a Inspecció malgrat la invitació a fer-ho
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    juny 2, 2025

    El paper de les entitats en els projectes d’ApS

    maig 27, 2025

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}