Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Aida C. Rodríguez: “Cal una política ambiciosa per garantir el lleure inclusiu i equitatiu per a tots els infants”

    Yeray García
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    #Mestres

    Jordi Badiellajuny 5, 20143 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Jordi Badiella és professor a l’Escola el Cim de Terrassa i membre de la xarxa Espurn@

    Al juny, els alumnes desapareixen de les aules. Com ells, tambése’n van els mestres que els han ajudat a ser. I els mestres, sabem com són?

    Mestre és qui aprèn més que no ensenya, qui fa més que no diu, qui lidera més que no mana, qui suma més que no resta, qui fa pensar i pensa.

    La distància entre un mestre i un professor és variable: el professor és lluny i el mestre a prop, encara que semblin una mateixa persona…

    Qui es veu amb cor de discutir que els mestres van a l’escola a educar els alumnes? Però, siguem francs, els alumnes no són prou perillosos?

     #alumnes

    La majoria dels mestres que he tingut feien cara de no saber per quès’havien llevat al matí. Jo gairebého feia perquèno passessin gana…

    Si escric amb bona lletra i passa el mestre i em somriu, em vénen ganes de saltar i m’he de contenir perquèno séescriure suspès en l’aire.

    He de confessar que sempre m’han agradat més els mestres que aprenen que no pas els que només ensenyen. I se’ls coneix d’una hora lluny…

    Un dia vaig trobar una pàgina del Facebook dedicada a un mestre que havia dit 98 vegades sisplau en una classe. I resulta que no era anglès.

    Els mestres sovint no s’adonen que treballen amb la vida de les persones. Molts es pensen que aixònomés és cosa dels metges. I aixíens va.

    El pitjor de tot va ser quan el mestre va intuir que com més difícil és aprendre alguna cosa, més costa que l’oblidem. Quin curs més bèstia!

    El millor d’un mestre no és la nota que et posa a final de curs, sinóles emocions que ha compartit i les realitats que t’ha fet descobrir.

    #mestres?

    Jo conec molts mestres que actuen com si el que fan no tingués conseqüències. Vénen ganes de cridar auxili, oi? O de sortir cames ajudeu-me.

    Un mestre que no voldria conèixer és el que de la manca de motivació n’atribueix la responsabilitat als altres, i confon horari amb feina…

    Un mestre que no voldria conèixer és el que espera que pensin i actuïn els altres mentre ell s’atrinxera darrere els tòpics de la professió.

    Un mestre que no voldria conèixer és el que constantment practica el negativisme i viu pendent de les debilitats i les amenaces del sistema.

    Un mestre que no voldria conèixer és el que practica l’exigència amb els alumnes i, pel que fa a ell, balbeja excuses, o ni tan sols això…

    Un mestre que no voldria conèixer és el que confon l’urgent amb l’important perquèveu l’educaciócom un autocar tot ple d’alumnes marejats

    #mestres!

    La prova que els bons mestres són una espècie rara és que de grans en recordem un o dos, a tot estirar. Però per què els recordem, a aquests?

    És un bon mestre: escolta abans de parlar, somriu abans de renyar, aprèn després d’ensenyar i, quan s’equivoca, ho admet abans de continuar.

    Un bon mestre fa que els peus dels alumnes no toquin al terra i que sovint surtin volant per la finestra. El mal mestre només els examinarà.

    El 90% dels mestres criden, menys quan es queden afònics, cosa que els passa sovint. Però, tot i el soroll, qui es recordarà d’ells? Shhh…

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Com s’ha de governar la universitat? Un debat amb trajectòria
    Next Article
    Actualitat
    Comunicació efectiva a l’aula. L’habilitat d’escoltar
    Jordi Badiella
    • X (Twitter)

    Filòleg i professor de secundària a l'escola cooperativa El Cim de Terrassa, federada a EscolesCoop.

    Related Posts

    Opinió
    Lorem ipsum o la cosmètica del pensament crític

    juny 6, 2025

    Opinió
    Condemna a l’agressió al docent de l’Institut Escola La Mina de Sant Adrià del Besòs

    juny 4, 2025

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}