Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Millorar en matemàtiques i comprensió lectora, l’aposta per al curs vinent

    Redaccióabril 9, 20242 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Anna Simó en roda de premsa | A.B.
    Anna Simó en roda de premsa | A.B.
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    La consellera d’Educació, Anna Simó, ha presentat davant els representants del Consell Escolar de Catalunya la resposta del seu departament davant el document de propostes del grup impulsor de mesures de millores educatives i ha anunciat l’aposta en matemàtiques i comprensió lectora tot creant la figura del referent docent en infantil i primària.

    Per revertir els mals resultats de PISA, es posarà en marxa un programa per a la millora de les matemàtiques començant per 200 centres i es desplegarà un pla de millora de la comprensió lectora en 250 centres, una mesura que ja es preveia anteriorment.

    La Conselleria facilitarà a escoles i instituts la concreció dels aprenentatges bàsics per ajudar els docents a identificar els coneixements i les competències fonamentals que ha d’assolir l’alumnat en cada àrea.

    Simó ha apostat per la posada en marxa d’un nou pla de xoc contra l’abandonament escolar prematur, que s’hauria de presentar el primer trimestre del curs vinent i que persegueix situar Catalunya per sota del 9% que marca la Unió Europea. Entre les prioritats, també hi ha l’educació a temps complet i la inclusió d’un mòdul de català professional en alguns cicles de formació professional.

    Avançament electoral

    L’avançament electoral del 12 de maig i la manca de pressupost fan que les mesures no es puguin aplicar “de cop”. “Assumirem bona part de les propostes, però no ens podem comprometre a implementar-les totes a curt termini”, ha explicat.

    La consellera ha dit que es continuarà incrementant el nombre de docents per reduir les ràtios, una de les grans reclamacions del sector, i ha reconegut que la reclamació de la comunitat educativa que el 6% del PIB es destini a educació no es podrà dur a terme el curs vinent.

    Si Simó continua al Govern després dels comicis catalans, es compromet a crear l’Agència d’Avaluació i Prospectiva, una eina que va anunciar i que volia generar evidències científiques per poder millorar la qualitat del sistema educatiu.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Anna Simó comprensió lectora Grup Impulsor de Millores Educatives matemàtiques
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Compromís polític amb l’equitat educativa
    Next Article
    Anàlisi
    Reminiscència de les aventures juvenils
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    Infrafinançan l’escola pública i aquí no passa res

    maig 26, 2025

    Opinió
    La Metamorfosi Educativa. Un canvi paradigmàtic cap a la transformació del sistema educatiu

    abril 29, 2025

    No hi ha comentaris

    1. Josep on abril 10, 2024 9:53 pm

      El referent docent haurà d’omplir més i més paperassa, i així sobre el paper tot millorarà i, novament, ens mirarem cofois el melic mentre naveguem entre projectes, innovacions i ocurrències vàries.
      Quin panorama…

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}