Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Nous espais per l’escola

    Jose Martín Tellojuny 24, 20202 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    PIQSELS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El que teòricament podria ser una solució més adient a cada situació pot esdevenir un batibull que no garanteixi les mateixes oportunitats a tots els infants de Catalunya. Com sempre, la resposta és la necessitat d’augmentar el pressupost per educació, que encara està molt lluny del 6% del PIB que demanava la Llei d’Educació de Catalunya.

    El setembre necessita una resposta unitària, clara, valenta i contundent de l’administració educativa.

    Un dels problemes més greus que es presenta a les ciutats és la manc d’espais per reubicar tot l’alumnat si hi ha una disminució de ràtio, que obligui a duplicar grups o a fer tres grups dels dos existents. Els edificis no estan preparats per absorbir aquesta multiplicació de grups, que sembla imprescindible per motius de salut i distància entre alumnes. Si més no, avui dia.

    Els ajuntaments i la Generalitat no poden defugir la responsabilitat que els correspon i cal buscar el mecanisme per aconseguir locals propers als centres educatius que puguin acollir activitats lectives de manera permanent durant el curs vinent.

    En un primer moment s’ha parlat de les instal·lacions municipals com els centres cívics i el pavellons, però cal anar molt més enllà. Les universitats i els camps de futbol podrien acollir activitat lectiva de les escoles i instituts.

    Però no és suficient. Com va apuntar el conseller Bargalló, cal buscar locals privats. Els grans beneficiats de l’anterior crisi van ser bancs, immobiliàries i constructores. A tots els barris podem trobar locals buits on hi havia oficines bancàries que han tancat, negocis que no han funcionat o directament locals per llogar que mai abans han estat ocupats. Potser cal que es torni el rescat als bancs en forma de servei públic cedint aquests locals per poder habilitar-los com a aules provisionals. No parlem d’una utopia o un brindis al sol als que ens tenen acostumats els dirigents polítics, sinó d’una acció concreta que podria materialitzar-se amb un lloguer a preu fixat per llei per donar resposta a l’emergència educativa.

    Quan passegeu pel carrer al voltant d’un centre educatiu, canvieu la mirada i busqueu locals buits propers. L’edifici de l’escola necessita més espai. L’entorn és ple d’oportunitats. Els governs municipals i la Generalitat de Catalunya han de ser capaços d’actuar amb la valentia i la contundència necessària per donar resposta a una necessitat bàsica dels ciutadans: l’educació pública, presencial i obligatòria.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Se’ns està clivellant la decoració de porcellana?
    Next Article
    Actualitat
    ‘Fills de La Mina’, el rap en català per combatre prejudicis
    Jose Martín Tello

    Related Posts

    Opinió
    La força de la fragilitat

    maig 22, 2025

    Opinió
    Ràdio Arrels i la defensa de la Catalunya Nord

    maig 21, 2025

    Opinió
    Maria Zambrano i l’agonia d’Europa

    maig 20, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}