Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Re Educa, un projecte que posa en relleu la sostenibilitat i l’educació

    Maite Masdesembre 1, 20233 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | Re Educa
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Re Educa és un projecte educatiu que utilitza materials en desús, procedents de la indústria i el comerç amb la finalitat de donar múltiples possibilitats d’aprenentatge als infants. Els ofereix com a eines d’exploració, manipulació i recerca, ja que després d’acondicionar-los poden ser elements estètics i capaços d’estimular el pensament.

    Re Educa s’inspira en Remida, un projecte que es va crear a Reggio Emilia el 1996 per a la creativitat i la investigació de materials rebutjats.

    Defensem el valor de reutilitzar-los per afavorir la sostenibilitat del nostre planeta; hem de prendre consciència que les coses no poden ser només d’un sol ús; amb Re Educa els donem una segona vida dins el món educatiu.

    Hem de prendre consciència que les coses no poden ser només d’un sol ús

    Els materials que tenim són diversos: roba, metall, plàstic, fusta, materials de natura… No han estat fabricats amb cap finalitat educativa i ofereixen la possibilitat que cada infant els pugui utilitzar en funció dels seus interessos, intencions, expectatives o necessitats evolutives. L’infant és el protagonista del seu aprenentatge i pot desenvolupar totes les capacitats al llarg del recorregut educatiu, ja que l’ús dels materials va evolucionant. Per exemple, una bobina de fil permet simplement descobrir característiques físiques com color o forma; diferents possibilitats de combinació amb altres materials: s’apila? Rodola? És més gran que…?; o desenvolupar el pensament matemàtic com la quantitat, la mesura, la geometria o l’estadística i la probabilitat.

    Els nostres materials permeten que els docents de l’àmbit educatiu a infantil, primària, secundària o gent gran, puguin oferir propostes on l’aprenentatge és globalitzat perquè el fomenten a partir de la descoberta, la manipulació i l’experimentació. Permeten expressar-nos amb diferents llenguatges, realitzar un treball cooperatiu o la implicació de processos atencionals i de memòria respectant, en tot moment, el  ritme d’aprenentatge individual.

    L’infant és el protagonista del seu aprenentatge

    Re Educa dissenya diferents contextos d’aprenentatge de forma sistemàtica en el nostre espai de creació; per inspirar els docents i que puguin donar resposta a les diferents formes d’adquirir coneixement, pròpies de la diversitat i de les necessitats evolutives de cada infant. També oferim assessoraments i formacions per crear espais i materials.

    L’escola no pot ensenyar creativitat, però els docents han de ser capaços de crear contextos creatius, dinàmics i significatius. Re Educa ofereix aquest acompanyament per adaptar les necessitats de cada centre i poder realitzar una tria més adequada dels materials, procediments i metodologies. La societat on vivim ha canviat al llarg dels anys i els contextos d’aprenentatge també ho han de fer. La societat actual requereix de persones autònomes, resolutives i creatives, per tant, la riquesa dels nostres  materials impliquen un aprenentatge actiu, conscient del que permet transferir-lo de manera més eficient en diferents entorns.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    aprenentatge opinió recursos didàctics
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Educar amb perspectiva feminista no és cosa d’un dia
    Next Article
    Reportatge
    Transformar el centre educatiu i el seu entorn per reduir la segregació
    Maite Mas

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025

    1 comentari

    1. Isabel Borràs Latre on desembre 2, 2023 10:57 pm

      Magnífic projecte. Sense repetir el que ja s’ha dit em sembla important donar altres usos a objectes i fomentar la creativitat en temps convulsos de pantalles alienants.
      Brava Maite!!!

      Reply
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}