Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles

    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    Clam Educatiu

    Com es construeix una teoria de la conspiració

    Ares Biescas (Verificat)

    Competència o competitivitat? Individualisme o comunitat?

    Joan M. Girona
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Un congrés de molta gent sàvia

    Redacciónovembre 7, 20194 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El Congrés d’Educació Pública és un congrés sense savis, ni ponències, ni comitè científic, on el discurs s’articula de baix a dalt: la veu de les escoles, del mestres, dels infants i joves, de les famílies, d’altres educadors de camps diversos que tenim molt a dir sobre l’educació pública d’avui i de demà. Aquest missatge que es va teixint amb la veu i l’experiència de molta gent que treballa i que viu l’educació des del seu dia a dia, s’escamparà i es deixarà sentir a tota la societat des d’ara fins al mes de maig.

    L’objectiu d’aquest congrés no és arribar a grans conclusions, sinó que el més important passarà durant els vuit mesos que durarà. Aquest punt de trobada del qual vam tenir un tast el dia 5 d’octubre, ha de ser la tònica de tot el congrés, perquè un dels objectius és el de connectar persones de realitats diverses i allunyades, perquè cadascú des de la seva realitat i el seu context, debati, comparteixi i dibuixi amb els altres el projecte d’educació pública.  Així doncs, el congrés s’organitza també perquè sigui un espai de trobada, un espai per compartir projectes, desitjos i realitats, per acabar articulant un discurs col·lectiu, que ens doni força per posar-lo en pràctica.

    Tot i que el congrés ha estat impulsat per molts mestres i professors, pels equips de moltes escoles i instituts, no és un congrés només de mestres i de pedagogs, sinó que vol comptar amb totes les persones implicades en l’educació: infants, joves, famílies, educadors del temps lliure i altres agents educatius. El congrés vol ser l’espai de trobada perquè cadascú, des del seu punt de vista, des del seu camp, comparteixi aquest projecte d’educació pública.

    Un dels objectius del congrés és cuidar-nos i agafar força, per pensar junts, per empoderar-nos i actuar, tot prenent consciència de la nostra responsabilitat, i visibilitzar l’actiu que l’educació pública representa com a motor del canvi i de cohesió social. Sabem que les millores i l’augment de la qualitat no s’obtenen només amb canvis de lleis. I també sabem que l’educació pública d’aquest país, malgrat no tenir les condicions òptimes i desitjades, ha fet un esforç constant i ha treballat per millorar l’educació i posar-la al dia. Comptem amb la participació també dels responsables educatius de les administracions públiques, com un agent més, però no com a únics protagonistes, perquè el congrés també vol fer evident que si no hi ha un compromís dels responsables polítics, serà més difícil arribar a una educació pública de més qualitat.

    L’espai del Congrés abasta tot el territori: durant el mateix mes es faran debats sobre el mateix tema disseminats per tot el país, des de les comarques de Lleida a les terres de l’Ebre, passant per la Catalunya central, Alt Empordà i moltes d’altres comarques. Aquest és un dels exemples que mostra que  el Congrés s’ha articulat des de baix. Són les escoles qui convoquen i organitzen els debats al voltant dels 5 temes, que trobareu a les diferents postals territorials i al web del congrés: https://congreseducaciopublica.wordpress.com/

    A l’apartat debats territorials estan representats els territoris, que en aquests moments són dotze. Cadascun d’ells trobarà dins el seu enllaç la postal amb els llocs i les dates dels debats, així com possibles models i dinàmiques de debat i altres orientacions. És molt important la recollida de les conclusions, que per respondre a l’articulació del discurs, es recolliran en tres apartats: principis, accions i condicions.

    Cada territori té una persona coordinadora, que fa d’enllaç entre el grup promotor del Congrés i les escoles del territori. Així, l’organització serà diferent segons les necessitats d’aquell territori (tipus de debat, com apuntar-se als debats…). És per això que s’ha compartit amb cada persona coordinadora un “itinerari de debats”, on es poden aclarir els possibles dubtes. El grup  promotor, a través de les diferents comissions de treball, s’encarrega de coordinar aspectes com la comunicació i difusió, el disseny dels debats, les relacions amb les diferents administracions, entitats i premsa, l’enllaç amb els coordinadors dels territoris. S’encarregarà també de recollir les conclusions dels debats, que seran presentades en el Congrés final al maig, i que es faran arribar a les diferents administracions i entitats perquè sigui possible crear les condicions que facin realitat les propostes que sorgeixin.

    El congrés acaba de començar i entre tots l’hem de fer créixer, fins al mes de maig que no és un punt final, sinó que serà un nou punt de partida per continuar fent l’escola pública que somiem.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió Primer Congrés de l'Educació Pública
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La generació de joves que va fer despertar Xile
    Next Article
    Opinió
    ‘Sorry, we missed you’, ‘Parásitos’ i ‘Comportarse como adultos’
    Redacció

    Related Posts

    Opinió
    Carles Capdevila

    juny 3, 2025

    Opinió
    El concurs de trasllats: una desestabilització estructural del sistema educatiu públic

    juny 3, 2025

    Opinió
    L’estiu: oportunitat o miratge per als infants?

    juny 3, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}