Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Una oportunitat per al benestar i l’aprenentatge de l’alumnat

    Opinió
    Una oportunitat per al benestar i l’aprenentatge de l’alumnat

    Marina Amorósoctubre 31, 20233 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    És evident que no podem negar els avantatges que aquests dispositius ens poden oferir, com són l’accés immediat a la informació i la comunicació eficient, entre d’altres. No obstant això, fa temps que aquest tema ha generat moltes inquietuds a l’escola, sobretot pel seu impacte en el benestar emocional dels joves.

    Som conscients que els telèfons mòbils són una font de distracció innegable, i al mateix temps, de conflictes. Les notificacions arriben constantment i les temptacions d’explorar-les són, sovint, difícils de controlar. Amb tot això, tenim la certesa que el seu ús abusiu està relacionat, generalment, amb problemes de salut mental (ansietat, depressió, trastorns de la conducta alimentària…), especialment en l’etapa de l’adolescència. La pressió constant per haver de respondre missatges i mantenir-se actualitzats a les xarxes pot crear sentiments de sobrecàrrega emocional.

    A l’escola sempre hem pensat que era cabdal la regulació dels dispositius, però aquest curs hem intensificat la normativa i hem volgut anar un pas més enllà; hem apostat per ser: Escola Lliure de Telèfons Mòbils.

    L’objectiu de l’escola rau a aconseguir un entorn d’aprenentatge més enfocat, saludable i equitatiu

    Des de la seva aplicació al mes de setembre, podem enumerar alguns dels beneficis que hem observat en el nostre alumnat:

    1. Millora de la concentració: sense distraccions, els estudiants poden mantenir una concentració més consistent, la qual cosa contribueix en la retenció de la informació, en els resultats acadèmics i en el seu rendiment.
    2. Promoció de la interacció social: les interrelacions cara a cara entre alumnes enriqueixen les habilitats socials i les relacions interpersonals. Aquest fet, alhora, convida a la creació d’un ambient més enfocat, on els estudiants poden connectar entre ells i el professorat.
    3. Millora del benestar emocional: limitar l’ús dels telèfons ens ajuda a minvar els problemes de salut mental com l’ansietat, la depressió i la dependència, ja que els joves estan menys exposats a les pressions de la xarxa i la comparació constant amb els altres.
    4. Establiment de límits saludables: una escola lliure de telèfons mòbils ajuda l’alumnat a establir límits entre l’ús de la tecnologia i el temps de qualitat fora d’aquesta, potenciant el desenvolupament d’habilitats d’autoregulació i gestió del temps. D’aquesta manera, aprenen a trobar l’equilibri entre les seves vides digitals i reals, preparant-los per un futur personal i professional en què aquestes destreses seran més valuoses que mai.
    5. Igualtat d’oportunitats: podem assegurar que, amb aquesta nova normativa, tots els estudiants tenen accés als mateixos recursos i oportunitats d’aprenentatge, reduint així les disparitats entre els joves amb diferents nivells d’accés a la tecnologia.
    6. Continuïtat a casa: algunes famílies de l’escola han començat a instaurar rutines i a marcar franges horàries lliures de telèfons. Fet que permet una comunicació més profunda i significativa, especialment durant els àpats o les hores abans d’anar a dormir.

    L’objectiu de l’escola rau a aconseguir un entorn d’aprenentatge més enfocat, saludable i equitatiu, beneficiant les relacions interpersonals de tota la comunitat educativa. Al mateix temps, donem l’oportunitat a l’alumnat per establir fonaments sòlids per al seu futur com és la bona gestió del temps, l’autoregulació i gaudir més del que t’aporta la vida real.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    dispositius mòbils Escoles cooperatives opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Anàlisi
    Anecdotari visual de vint anys de gires i concerts
    Next Article
    Opinió
    Talibans educatius
    Marina Amorós
    • Website

    Cap d’estudis de primària i mestra de l’escola cooperativa IE Sant Jordi, membre d’EscolesCoop

    Related Posts

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025

    Opinió
    El dilema del currículum català de batxillerat

    desembre 9, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.