Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El teu cervell és major d’edat?

    Laura Chaparro - Agencia Sinc

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    Una reducció de ràtios permet al País Valencià obrir més de 400 aules

    Redaccióabril 15, 20163 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Tornada a l'escola. /Edu Bayer
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El País Valencià comptarà el curs vinent amb 404 aules més en els seus centres educatius, gràcies a la reducció d’unes ràtios que l’anterior Govern havia situat per sobre del llindar marcat per José Ignacio Wert. La rebaixa -de 30 a 25 a Infantil i Primària, de 35 a 30 a Secundària i de 42 a 35 al Batxillerat- permetrà a la conselleria que dirigeix Vicent Marzà capgirar la tendència del PP a tancar línies. Només el curs 2012-2013 se’n van suprimir 428 a l’escola pública, mentre que se’n van obrir 20 a la concertada.

    En la presentació de l’arranjament escolar per al curs 2016-2017, Marzà va anunciar que en total s’obriran 516 aules, però a la vegada se’n tancaran 112, fet que deixa la xifra en 404 noves unitats. D’aquestes, 415 corresponen a centres públics. La majoria d’unitats obertes recauen en la Primària (205) i en l’Educació Infantil (88). “El PP va anar més enllà del que marca el Reial decret i va aplicar el màxim possible en contra de la qualitat educativa”, va afirmar Marzà, per afegir que l’anterior Govern “embotia alumnes a l’aula”.

    Pel que fa a les aules que es tanquen, Marzà ha volgut deixar clar que no hi ha hagut cap cas en què s’hagi tancat una aula d’un centre concertat per preveure que la demanda es pugui cobrir només amb centres públics, atès que els centres privats esperaven amb nerviosisme la primera planificació escolar d’una Administració que no els és tan favorable i que, per primer cop, ha apostat per fer l’arranjament de places de la pública i la concertada conjuntament. Segons ha explicat el conseller, el criteri que ha seguit ha estat calcular la ràtio mitjana dels centres públics del municipi i restar-los dos punts. En cas que la xifra d’alumnes de l’aula fos menor, s’ha apostat per la supressió.

    Tant Marzà com el secretari autonòmic, Miguel Soler, han ressaltat que aquesta planificació s’ha elaborat tenint en compte les dades reals i utilitzant un criteri d’eficiència. “S’ha analitzat de manera quirúrgica: unitat per unitat, centre per centre i municipi per municipi”, ha sentenciat Marzà, amb l’objectiu de garantir la qualitat educativa i les necessitats escolarització en igualtat de condicions.

    Com a conseqüència de l’increment d’aules, també s’haurà de contractar nou professorat. El conseller d’Educació no ha concretat quina serà la xifra concreta, però sí que ha avançat que seran més de 1.000, un fet que ha celebrat com a “històric” i “molt significatiu”. I això malgrat que els recursos de què es disposa, ha assegurat, són “molt limitats”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Ràtios Tancament de línies de P-3 Vicent Marzà
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    Tothom parla d’innovació
    Next Article
    Opinió
    El lleure al cor de les polítiques educatives?
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Reportatge
    Científiques que inspiren vocacions

    febrer 11, 2025

    Anàlisi
    El 70% dels adolescents de 14 anys tenen accés il·limitat a pantalles en el seu temps lliure

    novembre 13, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.