Una reducció de ràtios permet al País Valencià obrir més de 400 aules

La conselleria de Vicent Marzà trenca amb una política de tancaments que es va iniciar el curs 2012-2013, la supressió de 428 unitats a l'escola pública, en contrast amb les 20 obertures a la concertada

Redacció - El Diari de l'Educació
 
 
 

Tornada a l'escola. /Edu Bayer

Tornada a l’escola. /Edu Bayer

El País Valencià comptarà el curs vinent amb 404 aules més en els seus centres educatius, gràcies a la reducció d’unes ràtios que l’anterior Govern havia situat per sobre del llindar marcat per José Ignacio Wert. La rebaixa -de 30 a 25 a Infantil i Primària, de 35 a 30 a Secundària i de 42 a 35 al Batxillerat- permetrà a la conselleria que dirigeix Vicent Marzà capgirar la tendència del PP a tancar línies. Només el curs 2012-2013 se’n van suprimir 428 a l’escola pública, mentre que se’n van obrir 20 a la concertada.

En la presentació de l’arranjament escolar per al curs 2016-2017, Marzà va anunciar que en total s’obriran 516 aules, però a la vegada se’n tancaran 112, fet que deixa la xifra en 404 noves unitats. D’aquestes, 415 corresponen a centres públics. La majoria d’unitats obertes recauen en la Primària (205) i en l’Educació Infantil (88). “El PP va anar més enllà del que marca el Reial decret i va aplicar el màxim possible en contra de la qualitat educativa”, va afirmar Marzà, per afegir que l’anterior Govern “embotia alumnes a l’aula”.

Pel que fa a les aules que es tanquen, Marzà ha volgut deixar clar que no hi ha hagut cap cas en què s’hagi tancat una aula d’un centre concertat per preveure que la demanda es pugui cobrir només amb centres públics, atès que els centres privats esperaven amb nerviosisme la primera planificació escolar d’una Administració que no els és tan favorable i que, per primer cop, ha apostat per fer l’arranjament de places de la pública i la concertada conjuntament. Segons ha explicat el conseller, el criteri que ha seguit ha estat calcular la ràtio mitjana dels centres públics del municipi i restar-los dos punts. En cas que la xifra d’alumnes de l’aula fos menor, s’ha apostat per la supressió.

Tant Marzà com el secretari autonòmic, Miguel Soler, han ressaltat que aquesta planificació s’ha elaborat tenint en compte les dades reals i utilitzant un criteri d’eficiència. “S’ha analitzat de manera quirúrgica: unitat per unitat, centre per centre i municipi per municipi”, ha sentenciat Marzà, amb l’objectiu de garantir la qualitat educativa i les necessitats escolarització en igualtat de condicions.

Com a conseqüència de l’increment d’aules, també s’haurà de contractar nou professorat. El conseller d’Educació no ha concretat quina serà la xifra concreta, però sí que ha avançat que seran més de 1.000, un fet que ha celebrat com a “històric” i “molt significatiu”. I això malgrat que els recursos de què es disposa, ha assegurat, són “molt limitats”.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*