Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    L’evidència científica no arriba a un consens sobre els efectes de les pantalles en la salut mental dels infants i adolescents

    Ares Biescas (Verificat)

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Allau de crítiques al reportatge de TV3 sobre l’escola inclusiva

    Redacció
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Wert rectifica i rescata de la incertesa els alumnes d’FP bàsica

    Actualitat
    Wert rectifica i rescata de la incertesa els alumnes d’FP bàsica

    Redacciómarç 12, 20144 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Ministro de Educación, José Ignacio Wert (Foto: ministerio de Educación)
    Ministro de Educación, José Ignacio Wert (Foto: ministerio de Educación)

    Aquest és un article publicat a eldiario.es

    “No hi ha cap problema”. Amb aquestes paraules ha tancat la polèmica el ministre d’Educació, José Ignacio Wert. Ha assegurat aquest dimecres que modificarà el desenvolupament de la nova FP Bàsica per no deixar als llimbs els estudiants que optessin per aquest ‘itinerari’ a partir del pròxim curs, ja que aquesta modalitat és de les novetats de la LOMCE que es posa en marxa ja al setembre.

    El problema residia en que es deixava sense opció d’obtenir l’ESO a aquells alumnes que un cop finalitzada la FP Bàsica no volguessin seguir cap a la FP de Grau Mitjà, sinó tan sols acabar l’escolarització obligatòria. Per a això, la LOMCE preveu que els estudiants puguin presentar-se a un examen. Però aquesta revàlida no estarà implementada fins al curs 2017-2018. Amb la qual cosa els alumnes que acabaven l’any vinent la FP bàsica es quedaven un curs sencer bloquejats, sense poder accedir a aquesta possibilitat.

    Wert ha respost la diputada d’Izquierda Plural Caritat García Álvarez durant una interpel·lació urgent al Congrés rebaixant la gravetat de l’assumpte. “Es pot solucionar perfectament mitjançant una norma de dret transitori”, ha dit el ministre, que ha rebutjat el “suposat llimb” en què es poden trobar aquests estudiants.

    Segons Wert, “el més lògic” és que la major part dels alumnes d’FP bàsica, que la poden iniciar entre els 15 i 17 anys i en educació d’adults a partir dels 17, es graduïn en aquest cicle “i segueixin automàticament” l’itinerari de la FP de Grau Mitjà, si no consideren aquest tipus de formació “com a etapa finalista”.

    El ministre ha explicat que l’FP bàsica, un “canvi qualitatiu” que incorpora la LOMCE, és “un itinerari acadèmic susceptible de continuïtat, no finalista necessàriament, que permetrà rescatar de la maledicció de l’abandonament escolar primerenc a una part significativa dels nostres joves”.

    El titular d’educació ha admès que s’està treballant a un ritme molt ràpid i molt exigent en l’elaboració dels reials decrets d’implantació i avaluació del currículum bàsic de l’educació primària i la Formació Professional Bàsica, que es posaran en marxa en el pròxim curs.

    I ho ha justificat dient que “ens enfrontem a un problema molt exigent i perquè és la nostra responsabilitat donar la resposta sobretot al problema de l’abandonament escolar primerenc”, alhora que ha demanat a Izquierda Plural que deixi de jugar “i es posin de veritat a col·laborar per millorar l’educació d’aquest país”. La diputada ha criticat que la LOMCE “retrotreu al passat, al més enllà i porta els alumnes al coneixement restrictiu”.

    “No vol ciutadans crítics, vol borreguets que vagin per on vostè els marca; vostè vol que coneguin l’holocaust jueu, però no l’holocaust espanyol”, ha dit en referència al franquisme.

    L’aparició de l’FP Bàsica en la reforma educativa ha estat criticada per professors, sindicats i associacions de pares, ja que la identifiquen amb un artefacte per baixar les estadístiques, les altes xifres d’abandonament escolar d’Espanya. Aquest nou cicle passarà a estar situat a la mateixa categoria internacional que l’FP de Grau Mitjà i el Batxillerat. Per tant, deixa de comptar com a abandonament escolar primerenc. La idea del ministre és aconseguir amb aquesta mesura una taxa bruta de graduació del 12,5%, és a dir, un 12,5% menys d’abandonament.

    Dimitirà “immediatament” si el TC declara inconstitucional la LOMCE

    Així ho ha indicat el titular d’Educació als mitjans, als passadissos del Congrés dels Diputats, després de ser preguntat pels cinc recursos presentats davant l’alt tribunal la setmana passada pel PSOE i quatre comunitats autònomes -Catalunya, Andalusia, Astúries i Canàries-.

    Encara que el ministre reconeix que no ha llegit tots aquests recursos, i que es tracta d'”un dret dels qui tenen la legitimació” per fer-ho, també ha demanat una “actitud més constructiva i col·laboradora” per millorar l’educació d’Espanya.

    Wert s’ha mostrat “tranquil” i “convençut” que la normativa no té causa d’inconstitucionalitat i que el Consell d’Estat no ha fet cap observació, “ni tan sols accidental”, sobre una possible invasió de competències, en una matèria que, segons ha reconegut, “és delicada”.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    abandonament escolar Formació Professional Bàsica Grau Mitjà Itineraris José Ignacio Wert Llei Wert Lomce Ministre d'Educació
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    La pobresa va malament, la pobresa infantil pitjor ¡Mirem-ho pel costat positiu!
    Next Article El projecte Nociones Comunes: comunitats d’aprenentatge, aula virtual i moviments de transformació
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Actualitat
    Les claus per reduir l’abandonament escolar prematur a Barcelona

    juny 23, 2025

    Actualitat
    La mentoria a secundària com a eina per lluitar contra l’abandonament escolar

    maig 21, 2025

    Actualitat
    Un nou institut d’FP Sanitària vinculat a l’Hospital de Sant Pau es posarà en marxa el curs vinent

    març 20, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}