Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    La societat civil catalana reivindica la universalització del lleure educatiu a l’estiu

    Ana Basanta

    Alex Rodés, una estrella de la dansa als 12 anys

    Emilse González

    Una visió subjectiva i parcial de la meva etapa escolar

    Roser Batlle

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    El llegat politicopedagògic de José Mujica: una lliçó d’humanitat, compromís social i pedagogia

    Alejandro Hidalgo Zamorano
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Actualitat
    ‘Wonder’ i les mirades

    Jaume Celadesembre 11, 20172 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Wonder
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Recordo que quan llegia Wonder, de R. J. Palacio, a l’autobús o al tren havia d’interrompre la lectura perquè em venien ganes de plorar. Ara que he vist la versió cinematogràfica dirigida per Stephen Chbosky he pogut plorar sense cap mena de mania perquè la sala fosca et permet deixar-te anar sense miraments.

    Wonder explica la història d’un nen que va néixer amb deformacions al crani i a la cara i que ha patit nombroses operacions. Tot això li ha impedit seguir una escolaritat com la que tenen els altres nens.

    Quan el nen fa deu anys, els pares decideixen que vagi a l’escola. Haurà d’enfrontar-se a dues mirades. La primera és la dels altres. Sap que desvetlla un interès especial, que algú el veurà com una mena de monstre de fira que s’ha d’amagar darrera d’una màscara. El dia de l’any que és més feliç és la festa dels difunts, perquè pot anar amb una disfressa i evitar caminar mirant-se sempre els peus. Una mirada dura, la d’alguns dels seus companys, però una mirada plena de tendresa, la que desvetlla en altres nens i nenes de l’escola.

    La segona mirada és la seva, la mirada que s’adreça a si mateix, perquè acceptar el fet de saber-se especial, sigui quina sigui la causa, no és fàcil. Auggie, aquest és el nom del protagonista, aprendrà que ell pot ser el motor que desvetlli la bondat que viu en els altres. La seva singularitat té el privilegi de fer explícit tot el que portem a dins i convé que hi hagi històries que apostin per mostrar que l’amabilitat i l’acceptació com a formes de convivència afavoreixen més la bona marxa d’aquest món. També tenim les mirades d’altres membres de la família o del grup d’amics. Tot plegat acaba sent un calidoscopi  més enriquidor que si només tinguéssim un punt de vista.

    Algú pot pensar que és massa emotiva, massa sentimental. Sí, té raó, però això per mi no és cap retret. Necessitem veure un món on els sentiments acompanyats de les raons –i la pel·lícula admet una lectura purament racional– et fan descobrir que tots plegats som unitats indestriables i que si l’emoció s’afebleix la raó se’n ressent. I a l’inrevés.

    https://www.youtube.com/watch?v=AWgLSlxOAt4

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els ‘youtubers’ LGTBI reivindiquen la diversitat: “No vull que siguem invisibles mai més”
    Next Article
    Opinió
    L’educació vigilada i quasi segrestada
    Jaume Cela

    Mestre i escriptor

    Related Posts

    Actualitat
    Comença el curs escolar 2024-25 amb 1,6 milions d’alumnes i més de 82.000 docents

    setembre 6, 2024

    Entrevista
    Miquel Àngel Alegre: “Les trajectòries educatives no poden solucionar-se només des de l’escola, calen polítiques educatives en sentit ampli”

    juliol 11, 2024

    Opinió
    El compromís del moviment feminista amb la coeducació: Primera Escola d’Estiu d’USTEC-STEs (IAC)

    juliol 10, 2024
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}