Els grans banquers aterren als instituts per impartir educació financera

L'Associació Espanyola de Banca porta presidents i consellers delegats dels grans bancs a les aules per impartir el seu nou curs "Tus Finanzas, Tu Futuro", que arribarà a 6.500 estudiants de 100 escoles de tot l'Estat.

João França
 
 
 

Banquers i estudiants al pati del Col·legi Nazaret de San Blas (Madrid) amb motiu de la presentació de "Tus Finanzas, Tu Futuro" / AEB

Banquers i estudiants al pati del Col·legi Nazaret de San Blas (Madrid) amb motiu de la presentació de “Tus Finanzas, Tu Futuro” / AEB

Presidents i consellers delegats de grans bancs espanyols s’apropen aquesta setmana a aules d’institut, coincidint amb la European Money Week, per explicar als joves la seva visió de l’economia. Es tracta d’un projecte de l’Associació Espanyola de Banca (AEB) en el marc de les accions pedagògiques promogudes durant la setmana per la Federació Bancària Europea.

16 entitats bancàries participen de “Tus Finanzas, Tu Futuro”, un curs que arriba a 6.500 estudiants de 100 escoles de tot l’Estat, i té “vocació de permanència”, segons diu l’AEB. S’ha estrenat aquest dimarts a l’escola Nazaret de San Blas (Madrid). Amb continguts elaborats per la fundació Junior Achievement –vinculada al sector financer i industrial– el projecte arribarà a 100 centres de tot l’Estat en tres sessions de 50 minuts centrades en l’estalvi, el crèdit i els moviments de diners.

Entre els docents de la primera sessió es trobaven el conseller delegat del Grup Santander, José Antonio Álvarez, el conseller delegat del BBVA, Ángel Cano, el president de BCC-Cajamar, Luis Rodríguez González, el conseller delegat de Banca March, José Nieto de la Cierva, el president de BNP Espanya, Ramiro Mato, el conseller delegat de Société Générale, Donato González, el conseller delegat de Self Bank, Alberto Navarro Barco, i el president de l’AEB, José María Roldán.

Roldán assegura en un article publicat aquest dimarts a Expansión que el projecte es basa en “la necessitat millorar el coneixement i la comprensió que tenen els usuaris dels productes i serveis financers que consumeixen”. El president de l’AEB esmenta, a més, els resultats dels estudiants espanyols a PISA, que considera “preocupants” en matèria de coneixements financers.

“Rentat de cara”

Aquest projecte arriba poques setmanes després que docents de l’Institut Manolo Hugué de Caldes de Montbui publiquessin un manifest en què expressaven el seu malestar sobre les sessions d’educació financera que havien acollit al centre. “El manifest parteix d’unes sessions especialment desafortunades, però va ajudar a reflexionar sobre el tema de fons, que és que són unes sessions portades per una entitat privada, i en la seva memòria deixen clar que han de servir perquè les entitats financeres puguin netejar-se la cara a través de la Responsabilitat Social Corporativa”, assegura Josep Maria Casasús, professor del centre.

Les sessions impartides a Caldes de Montbui formen part del programa Educació Financera a les Escoles de Catalunya, promogut per l’Institut d’Estudis Financers, que compta amb la Generalitat i diverses entitats financeres al seu patronat. I què li sembla al professor la iniciativa de l’AEB? “Que siguin grans banquers no aporta res, però ens mostra que és una gran prioritat”, assegura Casasús. “El que falta en aquestes sessions és abordar altres plantejaments com poden ser els de l’economia cooperativa o l’economia crítica, i això un gran banquer no ho farà”, conclou.

Leave a comment

L'adreça electrònica no es publicarà.


*