Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Eduardo Núñez: “L’educació té un infrafinançament crònic”

    Ana Basanta

    El professorat comunitari: cap a una nova cultura docent i de compromís social

    Francesc Imbernon

    Reminiscència i complicitat passiva

    Guille de las Heras

    Pacte nacional per la llengua i educació

    Xavier Besalú

    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    Adrià Gonzàlez Robles
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    Opinió
    Projectes d’aprenentatge-servei en el nou entorn educatiu

    Cristina Puigmarç 16, 20232 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    En aquesta nova manera d’ensenyar i aprendre han sorgit diferents estratègies que donen suport, no sols a l’adquisició de contingut, sinó a la manera de fer-ho. Entre elles, destaca l’aprenentatge servei com a eina perquè l’alumne surti de l’aula superant el contingut que aprèn de manera aïllada per investigar necessitats reals de la comunitat.

    Els projectes d’aprenentatge-servei que planteja la nova LOMLOE es basen en un enfocament d’aprenentatge actiu i col·laboratiu on els estudiants poden planificar, dissenyar i dur a terme activitats en què l’aprenentatge i l’acció social van plegades.x

    Com es dissenya un projecte que integri aprenentatge-servei?

    1. Partir d’una necessitat social real de la comunitat (la violència, la petjada ecològica…)
    2. Identificar i convidar a participar els diferents agents socials de la comunitat contribuint a la trobada entre generacions, orígens i realitats en què cadascú aportarà la seva visió davant de la necessitat identificada.
    3. Recopilar aquesta informació en un treball de camp que es pot realitzar de manera diferent (entrevistes, enquestes, grups de debat…)
    4. Desenvolupar un pla d’acció col·lectiu per posar en pràctica el projecte. Aquest pla inclourà components tant educatius com pràctics (sessions teòriques, tallers, activitats intergeneracionals o visites a institucions públiques).
    5. Finalitzar el projecte avaluant-ne els resultats i resumint l’impacte que a la comunitat. Per acabar, difondre els resultats a través de mitjans convencionals i digitals per garantir que els implicats tinguin present la importància de la seva participació.
    6. Elaborar un informe detallat en què es detallin els resultats del projecte identificant els èxits, conclusions, propers passos i reflexió final. Utilitzeu l’informe per compartir les vostres conclusions amb altres organitzacions que podrien beneficiar-se d’iniciatives similars en el futur.

    Dins l’àmbit de la nova LOMLOE, aquest tipus d’aprenentatge es considera contextualitzat i és un mètode molt apreciat per unir l’educació competencial amb el compromís social.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    aprenentatge aprenentatge servei opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Actualitat
    Els plans d’estudi de magisteri no acontenten a (quasi) ningú
    Next Article
    Opinió
    Memòria de la Falla Escolar
    Cristina Puig

    Related Posts

    Opinió
    Pensar en veu pròpia en un món que crida massa

    maig 29, 2025

    Opinió
    El greuge de no ser tinguts en compte

    maig 28, 2025

    Opinió
    Els adolescents ens estan demanant ajuda, i el silenci els fa mal

    maig 28, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}