Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Les famílies i la salut mental

    Opinió
    Les famílies i la salut mental

    Núria Terés i Bonetmaig 12, 20152 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Parlar de trastorns mentals d’adolescents i famílies és parlar de les dues cares de la mateixa moneda. Si el treball de complicitat de les famílies quan parlem d’educació és fonamental per avançar en un model social on l’escola treballi holísticament, quan hi afegim la variable del trastorn mental, aquesta complicitat encara esdevé més imprescindible.

    Saber comprendre les famílies i posar-nos dins les seves sabates, ens exigeix un treball, sovint, de recuperació i apoderament familiar. Molts pares i mares, amb molta freqüència famílies trencades per la pressió del trastorn, altres vegades causa d’ell, necessiten reflotar la seva autoestima i ser ateses des del rol manllevat. Recuperar el seu paper de pares i mares, de la necessitat de tornar a ser qui prenguin decisions, qui plori els seus dols del fill ideal, que tornin a ser investits com a progenitors responsables, que s’alliberin de les culpes que senten, de no ser els pares millors per als seus fills i filles amb problemes…

    Sovint ens trobem amb famílies angoixades, negadores de trastorns, desajustades, amb pors, dolors, fracassades… És imprescindible, i així es treballa en els Hospitals de Dia d’Adolescents, que rehabilitem les funcions parentals d’aquestes famílies per tal de poder fer de pares i mares, una tasca plena d’estimació, que és el motor que torna a posar-ho tot en el seu lloc.

    Des de l’Administració, hem de reincorporar aquestes famílies sense que se sentin famílies de segones, sinó a l’inrevés, treballar amb elles per a que se sentin com les millors acompanyants, al costat d’altres famílies amb fills i filles en altres situacions. Treballar per atendre la diversitat familiar i crear espais per compartir i dialogar, promovent també la que podríem anomenar inclusió familiar. No oblidem aquestes famílies, ens ajudaran a crear estils d’aprenentatge inclusius, sobretot a secundària. De les famílies amb fills i filles amb trastorns mentals en podem aprendre molt!

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    opinió
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Entrevista
    David Caño: “La poesia ens pot ensenyar a viure”
    Next Article
    Actualitat
    Idees per l’aula: geocerca
    Núria Terés i Bonet

    Related Posts

    Opinió
    Tecnocentrisme obscur versus  un nou antropocentrisme

    desembre 12, 2025

    Opinió
    Un congrés per reforçar la Coeducació contra la Violència envers les Nenes i les Dones

    desembre 11, 2025

    Opinió
    El dilema del currículum català de batxillerat

    desembre 9, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.