Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Tinc dos anys i estic cansat

    Aina Cabau Vallverdú

    Com cuidem els mestres?

    Joan M. Girona

    Cabòries d’un substitut inestable

    Víctor Saura

    D’etiquetes i diagnòstics  

    Ferran Casadó i Anna Escobar

    Una reflexió sobre l’aprenentatge de les matemàtiques a Catalunya: Les competències bàsiques com a brúixola

    Laura Morera
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Ensenyament suspèn l’ampliació de 540 dotacions de personal per atendre la diversitat a les escoles

    Actualitat
    Ensenyament suspèn l’ampliació de 540 dotacions de personal per atendre la diversitat a les escoles

    Pau Rodríguezjuny 15, 20163 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Meritxell Ruiz, en la seva presa de possesió com a consellera / Foto: Sandra Lázaro
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    Els reforços que esperava el sistema educatiu català de cara al setembre pengen d’un fil. El departament d’Ensenyament ha comunicat aquesta setmana als directors de centres que, a causa del bloqueig dels pressupostos previstos per al 2016, no podran comptar amb els 211 milions d’euros addicionals amb què s’havien compromès, i que equivalen a 540 noves dotacions de personal. 140 d’elles corresponen a professionals de suport a la inclusió d’alumnes amb discapacitat en escoles públiques i 400 per reforçar la feina dels centres d’entorns empobrits, les anomenades escoles d’alta complexitat.

    La consellera ha explicat, en declaracions a TV3, que estan treballant amb el departament d’Economia per veure com es poden mantenir aquestes partides. Ruiz ha volgut deixar clar que no es tracta de noves retallades, sinó de partides addicionals que no es podran aplicar. En aquest sentit ha afegit que el que sí que està “garantit” és l’increment de mestres previst per fer front a l’augment d’alumnat al setembre.

    Els directors van rebre la notícia en una reunió amb representants d’Ensenyament aquest dilluns, i alguns d’ells s’han sublevat contra la decisió i han convocat una concentració aquest dijous al Parlament de Catalunya. A les seves queixes s’hi han sumat els sindicats, que es mostren convençuts que el bloqueig d’uns nous pressupostos no pot ser una excusa per deixar de millorar el sistema educatiu català. A més, argumenten que les partides que tenen a veure amb el capítol de personal i amb els serveis bàsics es poden ampliar, amb el suport del Parlament, encara que no hi hagi nous comptes.

    Sobre l’afirmació de Ruiz de que l’estancament pressupostari no afectarà a cap partida que ja estigui en marxa, els directors en discrepen, i asseguren que se’ls ha comunicat que sí que perdran alguns recursos de què ja havien començat a disposar en els últims mesos. Es tractaria de personal d’educació especial, com vetlladores o educadors per a Unitats de Suport a l’Educació Especial (USEE), que han vist incrementades en els últims mesos unes hores de feina que ara els serien reduïdes.

    Des del sindicat USTEC-STEs consideren una excusa que Ensenyament atribueixi al bloqueig del projecte de pressupostos la reculada en les ampliacions promeses. “Menteixen”, ha assegurat el portaveu Ramon Font, convençut que hi pot haver marge per a les 540 dotacions de personal en uns comptes que, amb la pròrroga, estalviaran 800 milions d’euros en pagament d’interessos del deute. Per la seva banda, des de CCOO han valorat també que el “responsable” d’aquesta situació és el Govern. “L’aritmètica parlamentària no pot tenir l’educació com a hostatge”, han sentenciat en un comunicat.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    alta complexitat atenció a la diversitat CCOO ensenyament Escola inclusiva Meritxell ruiz Ràtios USTEC
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    La màquina sense ànima que et tria l’escola
    Next Article
    Actualitat
    A l’Alberto l’apunyalen i en Mohamed ven droga en un test d’autoavaluació de la UOC
    Pau Rodríguez
    • X (Twitter)

    Periodista. Exdirector del Diari de l'Educació.

    Related Posts

    Actualitat
    La USTEC denuncia davant el Síndic la suspensió del grup estable de substitucions de personal docent

    juliol 4, 2025

    Opinió
    D’etiquetes i diagnòstics  

    juny 30, 2025

    Opinió
    SOS Educació

    juny 25, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}