Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » El 29% suspèn el nou examen d’accés als graus d’Educació

    Actualitat
    El 29% suspèn el nou examen d’accés als graus d’Educació

    Redacciójuny 29, 20173 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    Imatge de les proves de Selectivitat a la UPF / c Sandra Lázaro
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El 28,8% dels estudiants que es van presentar a l’examen d’accés als graus d’Educació, que es posava en marxa aquest any, l’han suspès. És a dir, que no podran accedir a aquests estudis, sigui quina sigui la seva nota de tall. Els que han sigut considerats aptes –havien d’obtenir un 5 sobre 10– són el 71,2%. Això vol dir que dels 2.713 alumnes que van acabar fent els dos exàmens que constitueixen la Prova d’Aptitud Personal, el 17 de juny passat, un total de 1.931 l’han superat.

    Aquest mètode de selecció addicional, estrenat en l’actual curs, suposarà amb tota probabilitat que l’any vinent hi hagi una reducció substancial d’estudiants d’Educació Infantil o Educació Primària a les universitats catalanes. Si el curs passat van accedir a aquests estudis un total de 2.716 estudiants, el proper curs seran amb tota probabilitat molts menys. Encara queda la recuperació de la PAP, prevista per al 8 de setembre, però per altra banda es podria donar el cas que alguns dels qui l’han aprovada al juny hagin suspès la Selectivitat, cosa que també als impediria accedir als graus d’Educació. Amb la xifra actual de 1.931 estudiants aptes, els estudis de magisteri patirien una rebaixa d’un 30% del seu alumnat. 

    “Ja ens esperàvem estar al voltant d’aquestes xifres, s’han cobert les expectatives”, ha afirmat Josep Maria Cornadó, coordinador d’aquestes proves, que ha detallat que els resultats són similars en els dos exàmens, el de competència comunicativa i raonament crític i el de competència logicomatemàtica. La implantació de la PAP respon a la voluntat de la Generalitat d’apujar el nivell dels aspirants a professors.

    “Cap problema” a l’examen de Filosofia

    Pel que fa a la resta de les Proves d’Accés a la Universitat (PAU), el Govern ha comunicat que l’han superada el 94,02% dels estudiants, lleugerament inferior el 97% dels últims anys, tot i que s’ha de tenir en compte que s’hi han presentat més alumnes. La nota mitjana del conjunt dels examinats ha estat de 6,43, també “en la línia” dels últims cinc anys, sempre al voltant del 6,5, segons ha remarcat Mercè Jou, secretaria general del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC).

    Jou s’ha referit també a l’examen d’Història de la Filosofia, la correcció del qual ha rebut nombroses queixes a les xarxes socials. La nota mitjana d’aquest examen ha estat de 6,27, per sota del 6,56 del curs passat. Amb tot, segons la secretaria general del CIC “queda prou demostrat que aquesta assugnatura no ha tingut cap mena de problema”. D’entre les troncals, està entre les pitjors notes mitjanes (només per sobre d’Anglès, amb un 6,09), però entre les específiques n’hi ha de molt inferiors, com Ciències de la terra i medi ambient (5,85), Economia de l’empresa (5,76) o fins i tot la mitjana de suspens de Dibuix tècnic (4,74).

    Quatre noies obtenen un 9,8, la nota màxima

    És ja una tradició que l’Administració faciliti els noms dels estudiants que obtenen les millors notes de Selectivitat. Aquest curs, quatre noies han coincidit en assolit la mateixa nota màxima, un 9,8. Es tracta d’Ivet Boada, de l’institut Santiago Sobrequés de Girona; Mònica Torrecilla, del Col·legi Santa Teresa Ganduxer de Barcelona; Maria Torras, de l’institut Pius Font i Quer, de Manresa, i Anna Sallés, de l’Aula Escuela Europea de Barcelona.

    A la província de Tarragona, la nota més alta l’ha rebut Arnau Dolç, de l’institut Antoni Martí i Franqués dels Pallaresos, amb un 9,75. A Lleida hi ha hagut un triple empat amb la nota 9,5: Oriol Ruiz i Pol Morell, els dos de l’institut Samuel Gili i Gaya, de Lleida, i Laia Angrill, de l’institut Arrels II d’Oliana.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    PAP
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article“Tots treballem junts cap a un objectiu comú”
    Next Article
    Actualitat
    ‘L’avorriment, guspira de la creativitat’, a la revista Per Què
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Reportatge
    Graduacions amb retorn social

    novembre 11, 2025

    Opinió
    (F)estadística

    octubre 20, 2025

    Actualitat
    Les i els becaris universitaris tenen millors rendiments acadèmics que la resta

    octubre 14, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.