Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    Iolanda Segura: “La nova llista d’adjudicació de places és un nyap i torna a contenir errors”

    Ana Basanta

    Niubó cessa el subdirector de plantilles pel caos de l’adjudicació de places docents

    Ana Basanta

    Absentisme, abandonament i fracàs escolar: quan el sistema no sap cuidar

    Francesc Imbernon

    «Si a casa ningú entén res del que t’expliquen a l’escola, el camí el fas sol»

    Víctor Saura

    Avaluar per incloure, incloure per avançar

    Pau Gaitán
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » Bargalló: “Cal que les colònies escolars arribin a més alumnes”

    Actualitat
    Bargalló: “Cal que les colònies escolars arribin a més alumnes”

    Redacciónovembre 15, 20182 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    El conseller, l'estudiant premiada i els representants de les tres entitats
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El conseller, l’estudiant premiada i els representants de les tres entitats | Foto: Colònies i educació

    L’Associació Catalana d’Empreses del Lleure (Acellec), l’Associació de Cases de Colònies i Albergs de Catalunya (ACCAC) i la Confederació Empresarial del Tercer Sector Social de Catalunya (La Confederació) han premiat el treball “Viure la diferència, colònies inclusives” de Roser Palomar, estudiant d’educació social a la Facultat d’Educació, Treball Social i Psicologia de la Universitat de Lleida. Palomar ha presentat un projecte de colònies inclusives per a joves amb diversitat funcional en un alberg del Priorat.

    En el marc de l’entrega d’aquest premi, el conseller Josep Bargalló es va comprometre a crear “la taula tècnica amb el sector de les colònies escolars per integrar-les al sistema educatiu amb major intensitat”, segons informen els organitzadors en un comunicat. Bargalló va apuntar que l’educació en el lleure que es du a terme en les diferents cases de colònies del país i a altres equipaments “és fonamental per completar els processos d’aprenentatge i cal que arribi a més alumnes”.

    Per la seva banda, Edgar Iglesias, professor del departament de Pedagogia Aplicada de la UAB i membre del jurat, va destacar que les colònies “fomenten l’aprenentatge i les ganes d’aprendre i també s’aprèn a treballar en equip, no només entre els alumnes sinó també entre l’equip docent”. Maite Roca, directora de l’Escola Tàber, va afegir que les colònies ajuden a cohesionar els centres, ja que mestres i alumnes fan pinya en unes convivències intenses i que valen mot la pena“. I Cristina Domínguez, directora de La Granja, va explicar que “les colònies són una acceleradora de competències. Els nens i nenes aprenen a tenir autoestima, empatia i autonomia”.

    Les tres entitats (Acellec, ACCAC i La Confederació) impulsen el guardó Colònies i Educació, amb la finalitat de potenciar la recerca i el coneixement dels valors pedagògics de les colònies escolars. Les tres organitzacions representen la pràctica totalitat dels propietaris i gestors de les cases de colònies de Catalunya. En l’actualitat, està obert el termini de presentació de candidatures de la tercera edició del premi, que compta amb el suport de totes les facultats d’educació de les universitats catalanes i de la Direcció General de Joventut.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Reportatge
    Ciutats per a la infància: i si canviem el ‘prohibit jugar a pilota’ pel ‘juga respectant’?
    Next Article
    Actualitat
    La comunitat educativa es manifesta aquest dissabte per reclamar el 6% en educació
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    Feliç estiu, aventures en l’horitzó

    juliol 4, 2025

    Actualitat
    Fundesplai presenta els Premis Josep Gassó per a la convivència i la sostenibilitat

    juny 13, 2025

    Opinió
    Adolescence: lleure educatiu per combatre l’alienació juvenil

    juny 13, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Gestionar consentimiento

    Per a oferir les millors experiències, utilitzem tecnologies com les cookies per a emmagatzemar i/o accedir a la informació del dispositiu. El consentiment d'aquestes tecnologies ens permetrà processar dades com el comportament de navegació o les identificacions úniques en aquest lloc. No consentir o retirar el consentiment, pot afectar negativament unes certes característiques i funcions.

    Funcional Sempre actiu
    L'emmagatzematge o accés tècnic és estrictament necessari per al propòsit legítim de permetre l'ús d'un servei específic explícitament sol·licitat per l'abonat o usuari, o amb l'únic propòsit de dur a terme la transmissió d'una comunicació a través d'una xarxa de comunicacions electròniques.
    Preferencias
    El almacenamiento o acceso técnico es necesario para la finalidad legítima de almacenar preferencias no solicitadas por el abonado o usuario.
    Estadístiques
    L'emmagatzematge o accés tècnic que és utilitzat exclusivament amb finalitats estadístics. El almacenamiento o acceso técnico que se utiliza exclusivamente con fines estadísticos anónimos. Sin un requerimiento, el cumplimiento voluntario por parte de tu proveedor de servicios de Internet, o los registros adicionales de un tercero, la información almacenada o recuperada sólo para este propósito no se puede utilizar para identificarte.
    Marketing
    L'emmagatzematge o accés tècnic és necessari per a crear perfils d'usuari per a enviar publicitat, o per a rastrejar a l'usuari en una web o en diverses web amb finalitats de màrqueting similars.
    Gestiona les opcions Gestiona els serveis Gestiona {vendor_count} proveïdors Llegeix més sobre aquests propòsits
    Veure preferències
    {title} {title} {title}