Close Menu
El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació

    EL més llegit

    ‘El Diari de l’Educació’ lidera un manifest “per un debat educatiu responsable i respectuós”

    Redacció

    Hem millorat. Els resultats PISA desorienten

    Joan M. Girona

    El menyspreu al professorat

    Rosa Cañadell

    En defensa de la renovació pedagògica

    Joan Domènech

    Canviem el batxillerat, plegats i en veu alta

    Fanny Figueras
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    COL·LABORA
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    El Diari de l'EducacióEl Diari de l'Educació
    Inici » El 40% de l’alumnat universitari no coneix l’Agenda 2030 de desenvolupament sostenible

    Actualitat
    El 40% de l’alumnat universitari no coneix l’Agenda 2030 de desenvolupament sostenible

    Redacciómaig 31, 20243 Mins Read
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link
    Segueix-nos
    X (Twitter) Instagram LinkedIn Telegram Facebook RSS
    | GettyImages
    Share
    Twitter Bluesky Facebook LinkedIn Telegram WhatsApp Email Copy Link

    Som una Fundació que exercim el periodisme en obert, sense murs de pagament. Però no ho podem fer sols, com expliquem en aquest editorial.
    Clica aquí i ajuda'ns!

    El 40% de l’alumnat universitari no sap què és l’Agenda 2030, que compta amb 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), una sigla que desconeix el 23% d’aquestes estudiants. En canvi, el 85% reconeix haver vist el logo.

    Aquestes són algunes de les conclusions de l’informe ‘Percepcions de l’alumnat universitari català al voltant de l’ODS 4‘, presentat a Barcelona de la mà de la Campanya Mundial per l’Educació (CME), formada per les ONG Ajuda en Acció, Educo, Entrecultures i InteRed.

    L’estudi tracta concretament sobre els ODS 4 i 5, sobre el dret a l’educació i la igualtat de gènere, respectivament, i el paper que juguen les universitats, l’administració pública i els mitjans de comunicació en la difusió i en aconseguir una major implicació en la consecució dels ODS.

    Percepció superficial

    Per al coordinador de l’informe, Xavier Guiteres, els resultats indiquen que hi ha una percepció superficial dels ODS i això posa en risc els propis objectius i la seva vocació transformadora, associant-la merament a una estratègia de màrqueting: “La concreció i la profunditat en el tractament dels ODS és la millor vacuna perquè es compleixin i aconseguim així un contracte social global que no deixi ningú enrere”.

    Les mateixes dades indiquen que només un 12% de les persones enquestades afirma tenir un alt coneixement de l’ODS 4 i un 17% del 5. La disciplina acadèmica i el posicionament polítics influeixen en les respostes, de manera que el 57% dels i les estudiants que es declaren d’esquerres assegura tenir un alt compromís amb l’ODS 5 d’igualtat de gènere, enfront el 39% dels de dretes.

    L’estudi també analitza per quins canals l’alumnat universitari s’informa dels ODS. Pel que fa al paper de la universitat, el 65% dels i les universitàries de Catalunya consultades no és conscient d’haver rebut informació sobre els progressos realitzats en matèria d’ODS 4.

    “La universitat és clau”

    La coordinadora de la CME a Catalunya, Patricia Andaluz, exposa que “la universitat és clau per a la consecució dels ODS el 2030. En primer lloc, perquè ella mateixa és protagonista de l’ODS 4 i ha de vetllar pel seu compliment. També per la seva posició rellevant a la societat i per la seva capacitat de generar nous coneixements. I, finalment, per la seva tasca educativa formant els qui seran la ciutadania del futur, i probablement, els nostres líders de demà.”

    Només el 38% ha sentit parlar de l’ODS 4 als mitjans de comunicació, percentatge que s’eleva al 48% en l’ODS 5. ““Encara que som conscients que la comunicació de l’Agenda 2030 xoca sovint amb l’interès periodístic, és a dir, amb allò que és noticiable, creiem que caldria posar esforços per augmentar la seva cobertura”, explica Patricia Andaluz.

    250 milions d’infants i adolescents sense escolaritzar

    La CME recorda en un comunicat que l’Agenda 2030 ja està en el seu compte enrere, ja que aquest mateix mes de juliol Espanya se sotmetrà novament a un Examen Nacional Voluntari i “és urgent convidar la ciutadania a fer una crida sobre la bretxa existent entre les metes marcades el 2015 i els èxits aconseguits 9 anys més tard”

    En l’actualitat, encara hi ha 250 milions d’infants i adolescents sense escolaritzar, sis milions més que el 2021, i un 48% (122 milions) són nenes i dones joves.

    Si t'agrada aquest article, dóna'ns suport amb una donació.



    Agenda 2030 Objectius de Desenvolupament Sostenible Objectius de Desenvolupament Sostenible 2030 ods 2030 universitaris
    Share. Twitter Bluesky LinkedIn Facebook WhatsApp Telegram Email Copy Link
    Previous Article
    Opinió
    En defensa de la conversa
    Next Article
    Opinió
    Pobresa + Racisme = Segregació
    Redacció
    • X (Twitter)

    Related Posts

    Opinió
    L’escola: l’última frontera contra l’odi

    desembre 22, 2025

    Anàlisi
    Una volta al valor del reconeixement en l’APS

    desembre 16, 2025

    Entrevista
    Blanca Garcés: “Determinades polítiques públiques creen malestars i l’extrema dreta els aprofita”

    desembre 15, 2025
    Leave A Reply Cancel Reply

    SIGNA

    Per un debat educatiu responsable i respectuós.

    MÉS INFORMACIÓ

    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP
    • Escola
    • Joventut i infància
    • Universitat
    • Llengua i Cultura
    • Comunitat
    • Opinió
    • Blogs
    • El Diari de l’FP

    Vols rebre el butlletí setmanal del Diari de l’Educació?

    QUI SOM?

    Fundació Periodisme Plural

    ISSN 2339 - 9619

    ON SOM?

    Carrer Bailén 5, principal.
    08010, Barcelona

    El Diari de l'Educació

    CONTACTA'NS

    Ana Basanta
     
    abasanta@periodismeplural.cat
    redaccio@diarieducacio.cat
    publicitat@periodismeplural.cat
     
    Telèfon:
    932 311 247

    CONNECTA

    X (Twitter) Instagram Facebook RSS

    AMB EL SUPORT DE

    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball
    • Qui som?
    • Consell assessor
    • Catalunya Plural
    • Fundació Periodisme Plural
    • El Diari de la Sanitat
    • El Diari del Treball

    El Diari de l’Educació, 2025

    • Avís legal i política de privacitat
    • Avís legal i política de privacitat

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.